auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Skoda Citigo 2013: Kan alleen motor starten. Afstandsbediening werkt niet, alle ele

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CHY, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 44

Op een avond wil ik mijn Skoda Citigo (09-2013)met afstandsbediening openen. Reageert niet. Auto wil niet openen. Vervolgens handmatig geopend. Auto start wel, maar richtingaanwijzers, ruitenwissers, ventilator werk niet, airco werkt niet, radio werkt niet meer, ook de 4 deuren gaan niet meer open van buiten uit alleen van binnen ondanks dat ze op het kinderslot staan !!! etc.
Kort samen gevat alle elektronica werkt niet meer.
Diagnose door erkend Skoda dealer constateert vele storingen etc. blabla.
Oorzaak weet men niet.
Ook deze "specialisten" (monteurs) weten het niet en kunnen NIET in de computer zélf komen
Men DENKT !!!! dat de toevoer module naar de computer kapot is.
Resultaat auto staat al 2 weken bij de dealer, wat nu te doen?
Coulance vanuit Skoda / Pon is zero !! "uw probleem".
Nu gaat men toch te ver, voor iemand die al 25 jaar in de rallysport meedraait en 15 jaar races rijdt.
Wie helpt mij?

Geplaatst door

FIESTAST200 (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat is heel vervelend, vooral bij een zo jonge auto, maar goed, alles kan natuurlijk kapot gaan.
Als jouw dealer het niet weet zou je altijd nog naar een andere kunnen gaan.

Vreemd dat men zegt dat er veel storingen zijn maar men komt niet in de computer ????????

Lijkt alsof de can gateway defect is, via deze module worden alle regelapparaten verbonden/gestuurd.

Beste Audidriver73, jouw reactie binnen 24 uur is SUPER GOED!!!
Van mij ontvang jij cijfermatig een 10 (TIEN), in de garage heeft de wagen 4 weken moeten staan.
Belachelijk, de vervangende auto moest ik naderhand nog moeten betalen als huurauto.
Skoda van TB te Breda heeft alleen maar een spelletje met mij gespeeld.
Aangezien ik een "All Risk" verzekering heb ik deze aangemeld. Vervolgens viel het onder de leveringsvoorwaarden van deze verzekering. Schade werd aangemeld en een dossiernr. ontvangen. Doorgegeven aan het autobedrijf en van die tijd af alleen maar "van het kastje naar de muur" gestuurd. Tot ik het genoeg vond. De Ford verz. / Unigarant was niet te overtuigen.
Rekening: € 745,48.
Specificatie: Interactief storing zoeken € 255,00
Boordnetregelapparaat vervangen en Interactieve functie € 51,00
Regelapp. € 270,10 etc.
Uitdrukkelijk gevraagd om de oude onderdelen in de kofferbak te leggen en is NIET GEBEURD!
Op coulance werd totaal niet gereageerd.
Jij gaf aan "can gateway" defect is etc.
Kan jij mij uitgebreider uitleggen m.b.t. de can gateway.
Van de monteur wel blablabla uitleg gekregen.
Zelf doe ik reeds "tig" jaren aan de auto rallysport en de racerij, maar heb op dit moment alleen maar een mond "vol tanden".

NOGMAALS JIJ EEN SUPER AUDIDRVER73 VOOR MIJ.

Gr. Joep

FIESTAST200 0

7 jaar

Beste Joep,

Ik zie dat dit inmiddels alweer 1maand geleden is, wat is er verder nog aan gedaan ?
Lijkt me toch vrij logisch dat een dealer de can gateway gecontroleerd heeft, jammer dat je geen foutcodes hebt gekregen want ik blijf het heel vreemd vinden dat men niet in computer zelf kan komen maar er zijn wel veel storingen geconstateerd.

De can gateway is, hoe moet ik het uitleggen, een module die alle overige modules in de auto bestuurd.
Anders moet je maar een op google zoeken op can gateway.

Gr Patrick

Beste Patrick, ik heb geleerd dat een monteur het altijd beter weet dan jij als "analfabeet van auto's".
Ik heb mij heel dom gehouden en wel gevraagd: "Welke foutcodes etc. heb je aangetroffen etc."
De monteur kijkt mij aan en zegt: "en wat doet dat er nou aan toe, het zijn er teveel om op te noemen en ik weet het allemaal niet meer hoor". Tja wat kan ik daar tegen in brengen?
De monteur zei me wel dat ik niet op zijn vingers moest kijken. Toen heb ik gezegd: " Realiseer jij je wel dat je aan mijn wagen werkt, hierdoor werk hebt en ik het recht heb om te weten wat er aan mankeert! ". Collega monteurs welke ik al 45 jaar ken in deze garage, namen het voor mij op door te zeggen wat ga jij onbeschoft te keer tegen Joep zeg!
Op internet heb ik wel aangetroffen "input can gate way..... Skoda". Ik weet nu de plaats waar het allemaal zit en ga er onderzoek naar doen. ze zijn nog niet van mij af!!!
Can gateway beschouw ik als het apparaat dat alle sensoren en info ontvangt van de auto, analyseert en doorstuurt naar het desbetreffende programma in de hoofdcomputer.

Andere vraag: Ben op zoek naar werkplaats handboek voor een Ford Fiësta ST2 180pk.
Kan nergens iets vinden op / via internet.
Heb jij een tip..???

Groetjes Joep

FIESTAST200 0

7 jaar

Beste Joep, ja heel vervelend allemaal.
Werkplaats handboek van Ford kan ik je helaas niet aan helpen, heb wel veel van VW-AUDI-SEAT-SKODA maar niet van de laatste nieuwere.
Wellicht kun je in het Ford deel hier op problemcar deze vraag stellen.

Groeten Patrick

Beste Patrick, nu komt er leuk nieuws. De Skoda moest nu zijn 1e APK keuring ondergaan. Bij Ford dealer, welke toen ook Skoda verkocht, blijf ik altijd erbij zodat ik precies weet wat er aan gedaan wordt. Bij de officiële Audi dealer kostte mij een APK keuring € 485,= !!!!!!.
Nu bij de des betreffende dealer gesproken. Eerste reactie hoeveel km's heeft hij nu gelopen zolang jij hem hebt? Mijn schoondochter heeft er 3.000 km meegereden. Oh, dan zou ik alleen dat en dat alleen doen etc. Kosten € 160,= !!!!!
NU KOMT HET: Op afgesproken tijdstip naar de Ford dealer, EX-skoda dealer, gegaan. De desbetreffende monteur ontmoet ik en wat blijkt we kennen elkaar van de Audi dealer van Tilburg-Bastianen te Breda. Hij zegt dit karretje ken ik want er moest een nieuwe Can Gateway in. Och dit probleem ken ik ook van de VW-up, Seat Mii en de jouwe. En als je goed kijkt staat bij de linker ruitenwisser ook een symbool dat je niet met een hoge druk of slang eronder mag spuiten vanwege die lekkage!!!!!! De oorzaak is dat het water in de ruimte van de ruitenwisser motor komt en lekt op een of andere manier vocht door op de "las"naad precies boven de computer / Can Gateway en deze gaan dan oxyderen. Mijn vraag was hoe te verhelpen dan..?? Tja, eigenlijk er alles afhalen en de hele ruimte eronder dichtkitten of tectyleren of zoiets. Voor mijn vrouw heb ik het zooitje gewoon flink dicht gekit.
Beste Patrick je ziet dat ik je echt niet ben vergeten en zal je ook nooit vergeten, vanwege jouw deskundigheid en snelheid waarmee jij reageerde. Ik ben je nog steeds dankbaar.
Nu ben je weer up to date. Weet jij een methode om die "lek van vochtigheid" te dichten..??
Nogmaals hartstikke bedankt,
groetjes Joep.

FIESTAST200 0

7 jaar

Hallo Joep, bedankt voor je bericht, en gelukkig dat het eindelijk opgelost is.
Ik zou niet teveel dichtkitten, want als er toevallig nog ergens water langs loopt, kan het niet meer weg.
Is wellicht beter om de bovenkant van computer met plastic af te dekken maar onderkant open laten, zo heb ik dat ook al eens bij een seat toledo gedaan waar water vanaf de voorruit over de computer liep.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Citigo of stel zelf een nieuwe vraag.