Goede dag
We hebben hier het volgende probleem.
Brandstofverbruik erg hoog. (lambda/co veelste hoog)
Na het uitlezen komt hij met de volgende storing 17990, stationair adaptiewaarde limiet bereikt.
Na het wissen van de foutcodes loopt de motor weer goed lambda/co ook goed.
Storingslampje brandt na korte tijd wel weer.
En weer de zelfde storing 17990 (loopt nog wel goed)
Hoe langer je er mee gaat rijden hoe slechter de motor gaat lopen.
Welk onderdeel zou dit kunnen veroorzaken.
Alvast bedakt, Harry.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met dank aan Gerrit Speek
foutcode: 17990 P1582
nl Afstelling stationair toerental limiet bereikt
du Leerlaufregelung Adaptionsgrenze erreicht
en Idle Adaptation Limit Reached
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke oorzaken:
* Lek in inlaat of uitlaat
* Luchtinblaassysteem
* Brandstofdruk / brandstofpomp
* Injectors
* Klep (N80) actieve koolstoffilter afzuigsysteem brandstofdamp (EVAP)
* Vacuumleidingen lekken
* Secondary Air Injection (AIR): Leaks
Mogelijke oplossingen:
* Check op lekken in inlaat of uitlaat
* Check Luchtinblaassysteem
* Check Brandstofdruk / brandstofpomp
* Check Injectors
* Check Klep (N80) actieve koolstoffilter afzuigsysteem brandstofdamp (EVAP)
* Check Vacuumleidingen op lekken
* Secondary Air Injection (AIR): Leaks
Gasklephuis reinigen en dan leerwaardes wissen (01-10-00) en dan gasklep opnieuw inleren (01-04-098 of 060).
Kijk eens of hij dan goed blijft lopen.
Oke
Auto komt volgende week terug, gasklep reinigen hebben we al gedaan, deze waardes invoeren nog niet zullen we even proberen.
Auto komt eind volgende week terug, laat wel even weten of het daar beter van wordt.
Zijn deze waardes anders dan zijn origineel nulpunt ?
Afz. harry
[quote=De Car-Rage]Oke
Auto komt volgende week terug, gasklep reinigen hebben we al gedaan, deze waardes invoeren nog niet zullen we even proberen.
Auto komt eind volgende week terug, laat wel even weten of het daar beter van wordt.
Zijn deze waardes anders dan zijn origineel nulpunt ?
Afz. harry[/quote]
Na het reinigen is hij z'n nulpunt kwijt,dus moet hij weer opnieuw ingeleerd worden,dat is bij bijna alle VAG auto's dat dit inleren moet.
ja oke dat is mij duidelijk en hebben we ook gedaan, ik vroeg mij af of die waardes die jij vermelde andere waardes zijn dan gebruikelijk, je hebt het namelijk over meerdere waardes.
Maar in ieder geval bedankt.
1e is om de leerwaardes te wissen,en de 2e om de klep in te leren,is gewoon de normale manier.
P.S. Het zijn geen waardes maar een uitvoeringsmethode,dus 01 (motor),10 (aanpassing)enz enz.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Octavia of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar