Hoi.
Weet iemand of het magneet kleppen ventiel waar al die vaccumslangen aan zitten die oa de turbo en egr klep regelen is te vervangen voor een sloop exemplaar zonder dat het onderdeel geprogrammeerd moet worden?
Ik heb een storing waar vacuüm blijft staan op de egr klep, als de slang af neem dan sluit egr klep.
Volgens mij is het magneet kleppenhuis de boosdoener.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welk model is dit? En welke motor?
Je bedoeld dat blok met die 8 (of 10 oid) slangetjes eraan?
Vacuumlek dus bedoel je?
Kijk eerst even of het niet ergens anders weglekt, Vacuumpot turbo of vacuumpot egr lek en vaak (bij diesel) zit er ook slangetje op kleppendeksel, deze kan ook lek zijn dus ik zou als eerste alle mogelijke richtingen daar waar het vacuum op aangesloten zit controleren op lekkage en dan weer verder kijken.
Hoi,
Betreft een 1.9 TDI .
Bij stilstaande motor staat de klep al volledig open.
Trek je het slangetje van de klep eraf dan hoor je gesis en valt de klep dicht.
Volgens mij blijft het magneet klepje dus hangen.
Vandaar de vraag of een gebruikt exemplaar gemonteerd kan worden zonder coderen.
Dus geen vacuüm lek maar juist continu vacuüm op de aansturing van egr klep.
Het vacuümpomp van de egr lekt niet als ik er aan zuig.
Ja lijkt mij wel want het zijn gewoon meerdere magneetkleppen/pompjes in 1 unit dus alleen actuatoren en dus die zou je gewoon uit kunnen wisselen. (tenminste in ken ze van VW maar ga er van uit dat die hetzelfde zijn bij Skoda).
Die van de Skoda zijn identiek.
Dan ga ik maar eens opzoek naar zon exemplaar.
Bedankt voor je reactie.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar