Van de week hevig kloppend geluid uit de buurt van bak/koppeling.
Snel naar de garage, geluid weerweg natuurlijk. Vandaag na een hele dag touren ineens na het starten weer harde tikken/kloppen en schavend geluid bij het koppelen.
Thuis aangekomen nog steeds kloppend ratellend geluid.
Weer evn gewacht weer proefrijden en het geluid was weer weg. Wel een lichte tik tijdens stationair loop.
Het zit niet in de motor omdat het niet gelijk aan het toerental loopt.
Nu denk ik aan drukgroep of tweede massa vliegwiel.
Kan het zijn dat een en ander na een stop weer op zijn plek valt en de klacht even weg is.
En wat zijn de gevolgen als dit te lang duurt.
Herkend iemand dit dan hoor ik het graag.
Gr Ron
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja dit zijn is het twee maasa vliegwiel.
deze wordt slecht en blijft hangen of slaat tegen de uiterste uitslag.
als je er mee blijft rijden dan kan hij vast slaan zodat de motor erg gaat trillen.
hij kan ook stuk slaan en dan kun je niet meer rijden.
mijn advies is zeker nu je het blijft horen er mee nar de garage tegaan in de hoop dat het dan hoorbaar is en indien het echt van het vliegwiel afkomt deze inclusief de koppeling telaten vervangen.
groetjes jan.
Ook hier past weer een ander (vast) vliegwiel in, ben je van dit probleem blijvend af.
Jos.
en scheelt veel geld massa vliegwielen zijn peperduur[quote=jos-br]Ook hier past weer een ander (vast) vliegwiel in, ben je van dit probleem blijvend af.
Jos.[/quote]
15 jaar
Niet iedereen wil hier aan.....
Helaas, zoals gewoonlijk hangt aan ieder voordeel ook een nadeel......
Het 2 massavliegwiel is voor deze motor gemaakt en neemt dermate veel oneenparige draaimomenten op zodat de constructie van versnellingsbak lichter uitgevoerd kan worden. Doel van het 2 massavliegwiel is bij ontstaan van versnellingsbakgeluiden, zoals versnellingsbakratelen, trillingen bij lastwissel en het dreunen van de carrosserie deze trillingen zo dicht mogelijk bij de bron te dempen en te scheiden van de aandrijflijn. Het absorbeert met zijn geïntegreerd veer/dempingsysteem de oneenparigheid, met als resultaat vermindering van geluiden en trillingen, dus meer comfort en minder slijtage.
Het 2-massavliegwiel vervangen door een vast vliegwiel kan!
Koffie & thee kun je ook mengen of het dan nog smaakt.....??
Gr. paul
ik ben het geheel met paul eens.
groetjes jan.
Donderdag maar naar de garage en alles nieuw erin.
Weg vakantie geld, als het dan weer 1,5 ton mee gaat.
Heb nogwel voor VW techniek gekozen vanwege betrouwbaarheid na twee jaar Frod.
Waar is de tijd van de oude diesel techniek van de Golf3 welke ik 3,5 ton zonder maar een keer iets kapot te hebben gehad.
Gr. Ron
15 jaar
Ben het helemaal met je eens, maar Ford, en alle overige merken zijn ook niet meer wat het geweest is..........
Iedereen wil terug naar vroeger...., niemand wil lopen!!
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Octavia of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar