close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Skoda Octavia: Probleem met aircocompressor

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDi (BKD) + DSG

Ik ben naar de aircoboer gegaan, alles is gecontroleerd en die zei dat de aircocompressor niet meer goed werkt. Had te maken met een klep in de compressor zelf ofzo?

Alles werkt goed, fans draaien beide, koudemiddel zit helemaal vol dus hoeft niet nagevuld te worden probleem is dat airco niet goed koelt: hij koelt wel, maar er komt uit de uistroomopening tussen 10 graden lucht uit, moet kouder + volgens airco boer doet ie het soms wel en soms niet (heb het idee dat dit ook zo is).

Is dit een vaker voorkomend probleem bij deze wagens? Compressor zit ook bij Leon 2 en Golf 5.

Kan dit niet goedkoper gemaakt worden of moet de compressor echt vervangen worden? Compressor vervangen is echt een dure grap namelijk.

Auto heeft climatronic trouwens.

Geplaatst door

EG (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je weet wat de gecontroleerde drukken zijn, graag even
vermelden. Hoeft nl. niet meteen aan de compressor te liggen,
kan ook het expansieventiel zijn.

Succes, Pascal

Bij een golf 5 komtdit toch wel meer voor hoor, is een nota van bij de dealer, zit een regelnaald in de compressor, die gaat vastzitten. dus maw komt wel regelijkmatig voor jah. Een oplossing heb ik niet direkt een ruilpomp bij airco boer?? nieuw zijn ze vrij prijzig inderdaad greetz

ERwin_jah 0
badge

15 jaar

Volgens mij had die aircospecialist het over een regelklep ofzo in de compressor zelf, die is kapot ofzo. Of vast weet niet meer. Ik denk dat het probleem dit is, en dat betekent gewoon verplichte vervanging van aircocompressor?

Die drukken heb ik niet nagevraagd helaas. Ik heb alleen een factuur van de controle.

EG 0

15 jaar

Ik kan voor 200 euro inclusief inbouw van compressor een ruilcompressor krijgen (garagist is een bekende van me).

Wat vinden jullie daarvan? Kapot = terugbrengen!

En kan ik met die compressor gewoon naar de aircoboer rijden om het te laten controleren en bijvullen?

Want dan ben ik klaar voor 275 euro, en weet ik zeker dat ie werkt doordat de gespecialiseerde aircoboer het controleert en bijvult...

EG 0

15 jaar

Indien dit een compressor zonder koppeling is zou ik er maar
beter niet mee rijden. Compressor loopt nl constant mee dus,
een leeg systeem, geen verplaatsing van het koudemiddel en olie,
dus geen smering van de compressor. Dan beter de compressor meenemen,
door het aircobedrijf laten inbouwen, kunnen ze gelijk de juiste hoeveelheid
olie toevoegen, en dan meteen laten afvullen.

Succes, Pascal

Volgens mij zijn dit toch aircocompressors met magnetische koppeling?

Lijkt me sterk dat ie stukgaat als er geen koudemiddel in zit, dan zou het betekenen dat als je koudemiddel leeg is dat de aircocompressor ook gelijk kapot gaat? Want heb vaak genoeg bij andere auto's gezien dat er lange tijd leeg mee gereden is, effe bijvullen en het werkt weer helemaal goed.

Maar goed ik ga effe maandag zowiezo contact opnemen met de aircoboer, kijken wat ie ervan zegt.

EG 0

15 jaar

dit zijn geen magneetkoppelingen, deze draait altijd mee ja die regelnaald in compressor zelf zit vast is bekend, enige optie is compressor vervangen. en idd best bij de aircospecialist late monteren. olie opdoen en afvullen maar je kan wel eens gaan vrage bij de dealer mischien dat je coulance hebt, is helemaal niet zeker hé maar het kan, bij ons werden er toch wel wat in coulance vervangen greetz

ERwin_jah 0
badge

15 jaar

of gewoon de meetbuis vervangen zijn ook los te verkrijgen
gr
martin

marwess 0
badge

15 jaar

Meer uitleg hierover?

En coulance is uitgesloten met 220.000 km + bouwjaar 2005.

Ik heb begrepen van iemand dat de regelklep N280 heet, kan dit eigenlijk apart vervangen worden?

EG 0

15 jaar

de meetbuis zit in de compressor en is van buiten af demonteerbaar als je je kenteken,chassisnummer,of misschien weet je het type pomp dan kan ik wel voor je vragen of ze die kunnen leveren.zo ja geef ik je het adres wel waar je het kan halen
Je moet wel weten of het daar echt aan ligt,als je de meterset aansluit en de hogedruk is te laag en de lage druk te hoog dan is de meetbuis kapot

gr
martin

marwess 0
badge

15 jaar

Ik stuur je wel effe een mail met de gegeven.

Edit: mail is verzonden

EG 0

15 jaar

Hoe is dit nu afgelopen? kan je die meetbuis nu apart vervangen?

ERwin_jah 0
badge

15 jaar

meetbuis? wordt electronisch regelventiel genoemd.
Ja die zijn te vervangen.

TheoStek 0
badge

15 jaar

Electronisch / intern regelventiel in aircocompressor idd vervangen, kost ongeveer 250 euro (inclusief alles wat erbij komt, zoals bijvullen airco) bij een TDi specialist die ook airco's doet.

Heel wat goedkoper dan een heel compressor vervangen.

EG 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Octavia of stel zelf een nieuwe vraag.