Skoda Fabia: Problemen met CV , accu loopt leeg

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 MPI

Hoi Allemaal,

Ik heb een fabia uit 2000 met de volgende vreemde problemen:

De auto is gekocht met niet werkende afstand bediening, maar sinds een week werkt de centrale vergrendeling ook niet meer. Tijdens het rijden werd het slot ineens geactiveerd en sindsdien werkt de centrale vergrendeling niet meer. Ik kan nu alleen de bestuurdersdeur openen met de sleutel. Vervelend, maar de kofferbak gaat nu helemaal niet meer op slot.
Nog vervelender is dat de accu langzaam leegloopt. Ik heb terug gemeten dat over de zekering 49 (cv) continu 170mA loopt. Ook zekering 43 (BSG) trekt voordurend 100mA.

Als ik de comfort module loskoppel is de eerste zekering (49) stroomloos. Kan iemand de volgende vargen voor me beantwoorden:

- Wat is de normale stroom die over deze zekeringen loopt? (Ik kan me voorstellen dat de ECU en AB continu onder spanning staan)
- Hoe kan ik controleren of de comfort module zijn werk nog doet?
- Uberhaupt enig idee voor mogelijke oplossing?

Alvast bedankt!

Laserboy

Geplaatst door Laserboy (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Skoda Fabia? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

alexander242 (0) PRO, 14 jaar geleden

- stroomafname per zekering weet ik niet, maar nadat de auto op slot is gezet zal de totale afname ongeveer 0,025A (25mA) moeten zijn. Vlak nadat de auto op slot is gezet is de stroomafname ongeveer 0,125A dit komt door de boordnet computer. Die gaat later vervolgens in rust.

- Je kan de comfortmodule het beste controleren met een uitleeskast. Je kan hiermee alle inputsignalen mee controleren. Kan je hem niet uitlezen dan moet je de spanningen/massa's checken doormiddel van een stroomloopschema.

- Zelf denk ik dat comfortmodule de geest heeft gegeven. Vocht in de stekkers van de A-stijlen (voorste deuren) komt ook wel voor zelfde geldt voor de raammotoren. Dan krijg je ook aparte klachten.

Suc6

Laserboy (0), 14 jaar geleden

Hoi Alexander,

Bedankt voor je antwoord. Ik repareer allerlei electrische problemen in het dagelijkse leven, maar het begint idd met een stroomschema. Enig idee hoe daaraan te komen? Heb veelvuldig gegoogled maar geen schema.

Ik had touwens nog contact gehad met de dealer, hij schat dat de comfort module richting €500 gaat. Ik vind ze ook op Ebay voor €60, maar ik vermoed dat ze ingeleerd moeten worden??

Alvast bedankt!

alexander242 (0) PRO, 14 jaar geleden

De afstandbediening moeten na vervanging ingeleerd worden worden. Kan je als het goed is (ik doe het nooit zo) ook met de hand. Je hebt hiervoor twee sleutel nodig. Staat als het goed is in je instruktieboekje. Codering apparaat moet wel met de uitleeskast gedaan worden, maar is zo gedaan. Kijk wel uit met bestellen via EBAY. Er zijn namelijk nog wel wat verschillende kastjes te krijgen en dat is het nummer op het kastje niet voldoende helaas. Maar 500 euro voor een nieuw kastje? Ik bemoei me nooit zo met die prijzen, maar dit vind ik wel erg duur.

mark760 (0), 14 jaar geleden

Beste Laserboy,

Ik heb het exact zelfde probleem, ook een lekstroom die de batterij leegtrekt. Kunnen terug traceren naar de zekering 49.

Kun je me vertellen waar deze comformt module zit? En hoe je het probleem hebt opgelost. Moet ik idd een nieuwe unit kopen of valt te oud nog te redden.

Mvrgr,

Mark

Laserboy (0), 14 jaar geleden

Hoi Mark,

Ik heb uiteindelijk de auto naar een monteur gebracht die me de comfort module heeft vervangen. Dit was inderdaad de oplossing. De comfortmodule zit precies boven het gaspedaal. Deze moet echter op je auto ingeprogrameerd worden, vandaar dat ik het zelf niet kon. De module had hij tweedehands geregeld voor €100,00. Fijn bijkomend voordeel is dat mijn afstandbediening nu ook weer werkt!

Succes met jou probleem!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.