close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Skoda Fabia: Skoda Fabia Stuurbekrachtiging

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: AQW

Goedemiddag,

Ik heb een Skoda Fabia hier waar de stuurbekrachtiging niet van functioneert, storingslamp in kombi brand !

Allereerst heb ik de auto uit gelezen en krijg de volgende foutcode : Klem 30 spanning te laag ( Statische fout )

Er zit op de regeleenheid van de stuurbekrachtiging maar een klem 30, deze komt gelijk van de accu af ! Ik heb over de klem 30 en massa naar de regeleenheid een weerstandsmeting gedaan en spanningsverschil gemeten. Deze waren allebei in orde ! Geen weerstand en geen spanningsverschil.

Rechtstreeks op de klem 30 naar de regeleenheid meet ik accuspanning. Ook dit is in orde dus !

Echter volgens de live data van de stuurbekrachtigingseenheid zou deze maar 8.75 V krijgen, niet alleen constant ( 30 ) maar ook over de geschakelde + ( 15 ).

Volgens de live data en het storingscode geheugen is er niets mis met de sensoren, betekend dit automatisch dat de stuurbekrachtingseenheid met ingebouwde stuurpomp de boosdoener is en vervangen dient te worden ?

Wie helpt ?

Alvast bedankt

Colin

Geplaatst door

Colin24 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=Colin24]betekend dit automatisch dat de stuurbekrachtingseenheid met ingebouwde stuurpomp de boosdoener is en vervangen dient te worden ?[/quote]
Dit klopt helemaal....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

11 jaar

Dit is een veel voorkomend probleem, met dezelfde symptomen ?

Gr Colin

Colin24 0

11 jaar

Let even op welk type je hebt. Er zijn 2 fabrikanten. TRW en SMI-KOYO. De laatste is niet meer leverbaar. En zal vervangen moeten worden door een TRW systeem. En dan moet alles vervangen worden ook het stuurhuis. Asl je die besteld krijg je die helemaal compleet binnen met de olie er al in.
Het verschil kun je zien aan de stuurhoeksensor. TRW is ovaal en 2 boutjes. SMI-KOYO is een ronde met 1 boutje.

dreuge 0
badge

11 jaar

De stuurbekrachtigingspomp was defect !

Type TRW gelukkig

Colin24 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.