auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Skoda Felicia 1999: starten bij halfwarme motor kost bijna een lege accu

Bouwjaar: 1999

wie kan mij zeggen wat dit is ,koude start = prima en bij 90° ook maar bij ±60 a 70 °C is dit voor deze diesel 1900 een probleem ,het is een volkswagen motor met een lucaspomp .

Geplaatst door

this45 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties





Als je motor uiteindelijk met een grote rookwolk aanslaat, zit het probleem denk ik in het voorgloeisysteem. Hij is dan niet meer warm genoeg om zonder gloeien te starten, maar de motor denkt van wel. Uiteindelijk start-ie dan wel, maar met veel moeite en een grote zwarte wolk door alle half- en onverbrande diesel.



Als er bij het aanslaan nauwelijks rook verschijnt, zit het volgens mij in het brandstofsysteem. Er wordt dan tijdens het niet-aanslaan ook geen brandstof toegevoerd. Er kan bijv. lucht in de leiding komen waardoor de diesel terugloopt, of er is een lamme terugslagklep of zo.


Thijs11395 0
badge

21 jaar

Je moet de temperatuursensor vervangen door een van een felicia 1600 benzine. Deze geeft een andere waarde waardoor de gloeibougies beginnen te gloeien tot ongeveer 70 graden, met de origenele sensor maar tot 55 graden.

lexus6601 0

21 jaar

klopt als een zwerende vinger!!!

mrmulba 0

21 jaar

Een vrij oud topic zie ik maar ik werd hier vanuit mijn topic naartoe verwezen. Mijn topic: http://www.problemcar.nl/index.php?topic...

Enkel de vraag of het is opgelost en zo ja, hoe?

rderksen 0

19 jaar

het probleem werd erger en toen is er de stationaire klep vervangen plus ergens naar de boord-pc een draadje los gemaakt en het hele probleem is nu weg , eigenlijk is het de boordpc waarvan men twijflt of die goed werkt maar die vervangen met een C-type de mijne is nog een B-type.
het kan ook bij een peugeot want meestal gebeurt het met een lucas pomp maar die heten nu anders. de tip van tempsensor zal ik nog uitproberen de reactie komt dan nog.

this45 0

19 jaar

Ik heb precies dezelfde auto met precies hetzelfde probleem. De auto start uiteindelijk met veel moeite met een grote rookwolk. Het probleem wordt ook steeds groter. Thermosensor vervangen kan ik zelf wel, is de kans groot dat dit de oplossing is?
Veel dank voor reactie!

Gezien de beschrijvingen van de oplossingen en de problemen denk ik dat dit de beste oplossing is voor je.

Het is ook de goedkoopste oplossing, dus proberen waard.

Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

Beste Cor,

Heel erg bedankt, we gaan aan het werk!

Koen

Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is. Ik zit met een Felicia 1,9 diesel 1999, die warm absoluut niet meer start. De gloeibougies zijn vervangen. Daarvoor moeten ook brandstofleidingen worden losgekoppeld.

Kan het met lucht in de leidingen te maken hebben?

Waar zit trouwens de temperatuursensor bij deze motor?? Zit die in de koelwaterslang, of in het spruitstuk??

Ik las ook iets over boordcomputer en loskoppelen? Hoe zit dat precies?? Ik zou het probleem graag oplossen ;)


Marco

Ik zit nog steeds met een startprobleem. Is er voor dit probleem een oplossing gevonden? Ben heel benieuwd. Gezien de reacties komt het vaker voor.

Ik ben nu op zoek naar de thermosensor. Wie weet waar dat ding zit?

In de koelwaterslang die van het blok naar de radiateur gaat. Er zit een aantal (ik geloof 4) draden aan.

Ok...dat is dus heel simpel!

Beste geïnteresseerden,

De thermosensor/ temperatuurvoeler is de oplossing voor dit probleem!
Gewoon een nieuwe plaatsen...

Koen

Bedankt voor het plaatsen van de oplossing ;)

Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

Cor,

Bij mij hielp het vervangen van de sensor dus niet. Is het zo dat zelfs bij warme motor, het voorgloeilampje bij het omdraaien van het contact even kort moet oplichten?? Klopt het dat het lampje al in werking wordt gebracht door het open van het bestuurdersportier??? Dat gebeurt dus bij mij niet...... Kan het zijn dat de motor daardoor niet start bij warme motor.

Een dieselspecialist gaf aan dat hoogstwaarschijnlijk een hydraulisch systeem ????? in de branstofpomp defect zou zijn.. Hoe waarschijnlijk is dat?? Komt dat vaker voor? Het verhaal is, dat als de pomp is afgekoeld, de pomp weer goed zou werken..
Als de motor eenmaal loopt, dan loopt ie super regelmatig. Ook is er voldoende trekkracht voorhanden.

Rara wat is dit voor een probleem??

Marco, bij deze voorkamerdiesel hoeft het gloeilampje niet bij het starten aan te gaan als er niet voorgegloeid wordt (bij de SDI/TDI wel). Het kan dat er al voorgegloeid wordt bij het openen van het LV portier, maar het lampje gaat dan niet aan. Als jouw auto koud goed start, maar warm niet, zit het probleem sowieso niet in het voorgloeien. Het zou lucht kunnen zijn, maar waarschijnlijk heeft die dieselspecialist gelijk en is je pomp defect.

Succes, Thijs

Thijs11395 0
badge

17 jaar

Probleem opgelost.

lagertje en keerring voor startmotor gehaald en vervangen. Startmotor draait weer als vanouds. Levert weer de benodigde compressie en snelheid die nodig is om te kunnen starten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Felicia of stel zelf een nieuwe vraag.