close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Skoda Fabia 2010: Storing fuel rail/System pressure too high en low

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: CFW, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 55

Mijn Skoda Fabia greenline met 360.000km op de klok geeft OBD coded P008700 en P0088. wat een probleem met de druk in de brandstof rail aangeeft. Echter de auto rijd gewoon, draait goed stationair heeft alleen minder vermogen wat vooral bij hogere snelheden opvalt. Volgens de garage is de injectie pomp defect en bij vervanging is het ook verstandig de distributieriem en waterpomp te vervagen wat het geheel op €2700 brengt. Als dit dus klopt is de auto afgeschreven.
Mijn vraag is zou ik niet iets moeten merken als de pomp echt kapot is bv rook uit de uitlaat door te lage druk, of stotteren door variable druk. Dat is allemaal niet het geval. Wat zou ik nog kunnen doen om meer zekerheid te hebben dat de pomp inderdaad defect is?

. .

Geplaatst door

taste (60)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Druk meten als je rijd.

Het bleek de brandstof inlaat klep van de pomp te zijn. Die was makkelijk te vervangen en dus ook een stuk goedkoper. Rijdt weer prima dus een 2nd opinion is zeker de moeite waard.

taste 60

1 jaar

Mooi bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.