auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Skoda Fabia 2010: n75 valve (turbo boost regelventiel)

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: CFW, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 55

Ik had wat problemen met mijn N75 ventiel het bleek dat de terugslagklep na de vacuumpomp verstopt zat dit is nu opgelost. Alleen wat mij opvalt is dat de N75 continu pulserend trilt (alsof hij een hartslag heeft). Ik zie dit ook aan de vacuum versteller op de turbo deze beweegt continu iets op en neer, zowel bij stationair als bij gasgeven blijft hij dit doen. Bij stationair draaien is deze slag iets groter dan bij vol gas. Mijn vraag is of dit normaal is, want slijten je vnt vinnetjes in de turbo op deze manier niet overmatig als ze continu op en neer bewegen?

Geplaatst door

theunheebink1 (0)

al 1 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vacuum gestuurde componenten testen op lekkage er zal ergens lekkage zitten of slecht werkende vacuumpomp , aanzuigaansluiting vacuumpomp niet uitgeslagen .

Heb ik al gedaan en er was een probleem namelijk de terugslagklep zat vast en de foutmelding is nu ook weg maar mijn vraag blijft (zie boven|) hoort dit ventiel zo te reageren als hierboven omschreven?

Het probleem is weer teruggekomen namelijk turbo overboost probleem, op de snelweg ging het gloeispiraaltje weer knipperen. Ik heb het idee dat het met de N75 te maken heeft of hij kan niet goed inregelen door lekkkage in de vacuum slangen of omdat de sensor op de turbo (opnemer op de vacuumpot) geen goede feedback geeft aan de cpu.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.