auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Skoda Fabia: Stuurbekrachteging skoda fabia

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 sdi

Bij koud weer werkt eerst even de bekrachteging na het starten niet heeft dit met de stuurhoeksensoren te maken of met de hydrauliekpomp, deze heeft toch electr. bekrachteging? waar kun je het oliepijl van dit unit controleren ?
Ik weet wel dat hij links voorin achter de bumper zit of is dit een electrisch probleem zo te zien nergens olielekkage
Wie helpt mij

Geplaatst door

woodman17 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heeft inderdaad een elktrische bekrachtiging pomp. Het reservoir zit links voorin. Om het peil te controleren moet je de accu eruit halen, daar onder zit de vulopening naar het reservoir en kun je peilen, succes

mauri edlund 0
badge

12 jaar

Hartelijk dank ik zal eerdaags de accu er uit halen en het oliepijl controleren
Ik heb de laatste tijd geen klachten , zou dit ook nog met de kou te maken hebben?
Zit er gewone rode atf olie in?
Je hoort het nog

Groeten Gerard

woodman17 0

12 jaar

Ja hoor er gaat gewoon rode ATF in. Kou en vocht kan het probleem veroorzaken. Dit zul je wel merken in de loop der tijd.
Het gebeurd niet vaak dat deze systemen lekage hebben, maar het kan altijd natuurlijk. Als je bij het peilen merkt dat er iets bij moet kijk dan gelijk de slangen even na die naar het stuurhuis lopen, dit gaat heel makkelijk als je het linkervoorwiel er even af haalt. (of op een brug natuurlijk)
Succes

mauri edlund 0
badge

12 jaar

Ik heb vandaag de accu verwijderd wat een gesloop zeg,de olie is mooi op pijl en mooi schoon
Er zit blanke olie in hele dunne ik zou er geen atf bij in durven gooien volgens mij is de viscositeit niet hetzelfde
Ik ga tzt het binnenscherm l en de onderplaat verwijderen en de stekkerverbindingen controleren
Verder werkt hij momenteel weer normaal,hoeveel km zou normaal zon pompunit meegaan?
Deze heeft nu 210.000km weg
Verder snap ik wel dat ze bij een grote controle niet altijd deze olie controleren
Hartelijk dank ,als ik meer weet laat ik het horen

woodman17 0

12 jaar

Om de stekkers te controleren, is het verwijderen van de mistlamp voldoende. Dan kun je er bij.

dreuge 0
badge

12 jaar

Bedankt ga ik morgen kijken, er zitten bij mij geen mistlampen in dus alleen een deksel komt goed uit want ik heb de garage vol met bouwmaterialen liggen je hoort nog
groeten gerard
P.S. DE OLIE GVEN ZE ALS TYPE CHF 11S AAN?

woodman17 0

12 jaar

ik dacht dat de VAG group de groene olie erin had ,het type is merkgebonden voor de verschillende oliemerken!

Roger10 0

12 jaar

Een beetje laat maar ik heb alle stekkers gecontroleerd deze waren nieuw wel heb ik onlangs een andere storing gekregen,mijn dynomo/spanningsregelaar gaf een plausibel signaal zodoende heb ik een ruildynamo met nieuwe vrijlooppoelie gemonteerd
Een week geleden had ik ongeveer 2 uur met alarmlampen gestaan en kreeg ik hem nog net weer aan de praat
Heb de accutester er thuis opgezet en de accu viel als een kaartenhuis in elkaar
Dus gelijk deze maar vervangen
Is het soms ook zo dat als de pomp dus krap 12 volt krijgt hij het ook even niet doet
Bedankt voor de reactie

woodman17 0

12 jaar

Zo een jaartje verder en veel kou gehad ,ik heb na de ruildynamo en accuwissel geen problemen weer gehad met sturen
Dus toch s,morgens na het starten te weinig spanning om stuurbekrachtiging goed te laten funktioneren
Allen hartelijk bedankt voor de reactie,s

Gerard

woodman17 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.