close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Skoda Octavia: Te Gek Voor Woorden

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 74kw

Beste leden,
Sorry voor de vele vragen maar ben ten einde raad !!!
Na lang negeren zou ik toch eens willen weten wat de problemen zijn van mijn auto.

1) Men garage verklaart me gek maar mijn toerental is onregelmatig en mijn gaspedaal beweegd mee. Ook soms bij noodstop valt hij gewoon uit. Als ik bv. goed optrek en dan plots rem, schieten de toeren van 1000 tot 2000 met bewegende pedaal, iemand AUB een antwoord? Ook draait hij onregelmatig altijd, enkel bij plots gasgeven in neutraal gaat het soms weg...:-S

2) gisteren zware regenval gehad. zwembad in de wagen. ga nu goot aan de ruit proper maken en nakijken. Zijn er nog afwateringspunten die ik moet nakijken? Ook lekt het aan mijn rechterachterdeur. Rubbers lijken goed! Folie mss stuk?

3) koelwater blijft dalen, waterpomp vervangen, darmen nagekeken en druktest laten doen. Allemaal ok maar nog verdwijnt koelwater...

4) heeft iemand een idee wat dit kan zijn. Stond aan de winkel, sloot de wagen, gingen plots mijn achterruiten omlaag :-O. Draaide terug en sleutel zat vast. er wel uitgekregen maar nu is slot stuk. deur sluit ook niet meer, de rest van de centrale vergrendeling doet het wel nog.

5) laatste :-), De wagen schakelt soms moeilijk, hij wilt soms niet in versnelling gaan... als ik dan de koppeling opnieuw loslaat en induw doet die het weer :-S begint de laatste tijd meer en meer voortekomen. Olie in versnellingsbak is vervangen, toen was het even weg...


Ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven, ben al naar genoeg garages geweest die zogezegd niets vonden...

GRtz

Stephan C.

Geplaatst door

Fons_86 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gewoon je auto eens goed gaan onderhouden, dit is niet van de één op de andere dag!!

tedkroon 0

15 jaar

auto gekocht van bejaard koppel. Is ALTIJD OP TIJD in de merkgarage geweest dus ik kan er vrijwel niets aandoen. Ik wil geen kritiek maar hulp !

Fons_86 0

15 jaar

Hallo Fons

1. Controleer het systeem op valse lucht, onderdrukslang van de rembekrachtiger, luchtfilteraanzuigbuis, carterventilatieslang e.d en reinig het gasklephuis en deze hierna is basisafstelling zetten. Dat het pedaal beweegt is normaal ,elektronisch geregelde gasklep en aangezien er ook nog een kabel aanzit is dit volebaar in de auto als deze het toerental probeert te regelen
2.Afwateringsgaten in de waterafvoerbak nakijken zitten links en rechts, en inderdaad de deurfolie controleren op beschadiging.
3.Dit is wel vreemd als de druktest goed is zou er toch geen koelwater moeten kunnen verdwijnen. Hoe veel en hoe snel verlies je koelwater=
4.Eerst je cillinderslot vervangen of repareren. Dat de ramen naar beneden gaan is waarschijnlijk de comfort schakeling, wel vreemd dat de ramen alleen aan de achterzijde naar beneden gaan.
5.Waarschijnlijk komt de koppeling niet goed meer vrij.Grijpt de koppeling ook laat aan? Deze versnellingsbakken schakelen ook niet al te soepel en welke vernellingsbak olie heb je gebruikt bij het verversen?

RR82 0
badge

15 jaar

[quote=RR82]Hallo Fons

1. Controleer het systeem op valse lucht, onderdrukslang van de rembekrachtiger, luchtfilteraanzuigbuis, carterventilatieslang e.d en reinig het gasklephuis en deze hierna is basisafstelling zetten. Dat het pedaal beweegt is normaal ,elektronisch geregelde gasklep en aangezien er ook nog een kabel aanzit is dit volebaar in de auto als deze het toerental probeert te regelen
2.Afwateringsgaten in de waterafvoerbak nakijken zitten links en rechts, en inderdaad de deurfolie controleren op beschadiging.
3.Dit is wel vreemd als de druktest goed is zou er toch geen koelwater moeten kunnen verdwijnen. Hoe veel en hoe snel verlies je koelwater=
4.Eerst je cillinderslot vervangen of repareren. Dat de ramen naar beneden gaan is waarschijnlijk de comfort schakeling, wel vreemd dat de ramen alleen aan de achterzijde naar beneden gaan.
5.Waarschijnlijk komt de koppeling niet goed meer vrij.Grijpt de koppeling ook laat aan? Deze versnellingsbakken schakelen ook niet al te soepel en welke vernellingsbak olie heb je gebruikt bij het verversen?[/quote]
Hey,

echt waar bedankt voor deze raad al. ivm men koelwater dit gebeurd om de 2-3 maanden dan gaat het alarm en moet ik bijvullen. Men mecanicien zei dat hij een lek had gevonden en gemaakt. Hij voerde ook de druktest uit. En alles was toen ok. Heeft wel raar maar waar mayonaise in de oliestop soms. Echt feit op koppaking lek...

Ja koppeling pakt laat. Welke olie zou ik niet weten maar is in erkende garage gebeurd dus zou inorde moeten zijn :-s. toen schakelde hij een paar dagen echt soepel gelijk nieuw :-D nu wordt het erger met de maand eigenlijk dus waarsch. nieuwe koppeling steken?

Grtz Stephan

nog eens bedankt hou je op de hoogte wat het allemaal wordt...

Fons_86 0

15 jaar

De ´mayonaise´ aan de olievuldop is niets bijzoonders, dit is gewoon wat vocht in de olie. Dit gebeurt vaker omdat deze motoren bovenin niet echt goed warm worden en zeker niet als er korte stukjes mee worden gereden. En ik zou er inderdaad een nieuwe koppeling in plaatsen.

sucses

RR82 0
badge

15 jaar

4). Controleer ook even de stekker op de raammotor LV. deurbekleding los halen en de stekker eraf halen. Kijken of er vocht in zit of dat de stekker en stekkertje helemaal blauw/groen zijn. Van het vocht.

dreuge 0
badge

15 jaar

OPlossing van dit probleem was;

1) Gasklephuis veranderd

2) Parvanbak zat vol bladeren, deze leeggemaakt en onderhoud dit elke 3 maanden...

3) Koppaking was ingeslagen tussen 3e en 4e cilinder. Dook niet op bij druktest. Alles laten vervangen en liep terug als een zonnetje.

4)Slot laten vervangen

5) Dit probleem is nog steeds, maar is volgens mij slijtage na 200 000 km.

Sorry voor de laattijdige reactie.

Fons_86 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Octavia of stel zelf een nieuwe vraag.