Collegas,graag hulp bij volg.probleem:Fabia 1.2 BMD motor,58.800 km bj 2005.Controlelamp motorstoring licht op.Uitgelezen met KTS:Verbrandingsprobleem cilinder 1.Groot onderhoud+bougiewissel gedaan,storing gewist,alles ok.Na 2 dagen terug zelfde probleem.Iemand bekend met probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bij mij bekend bij de polo. Heb meer dan één voertuig zo rijden. Je probeert er alles aan en dat helpt een tijdje. Ik vermeld wel dat het voertuigen betreft tussen 2001 en 2004. VAG-Com zegt dan cilinderoverslag op eerste cilinder. Is dit een klant die kleine trajectjes aflegt? Komt meestal dan voor.
Maar zoals altijd, er kan iets anders aan de hand zijn...
Geen collega met VAG-Com in de buurt bij jou? Geeft soms adequatere uitlezing dan KTS.
Jan,bedankt voor snelle reaktie.Even een update:plaatselijke Skoda dealer zegt dat er een rondschrijven van invoerder is met vermelde probleem.Zou een gekend prob.zijn met BMD motoren.Spreken van nieuwe cil.kop(niet goed afsluiten van kleppen-compressie verlies-verschil))Zojuist binnen gedaan en hun diagn.afwachtend.Deze motoren zitten in Polo toch ook?Inderdaad,klant rijdt veel korte ritten.Bij koude motor geen probleem.Na een tijdje begint motorlampje te knipperen,dan vol te branden,en dan pas begint motor op 2 cil. te draaien.Denk toch ook van de verstuivers ultrasoon te laten reinigen-event.te vervangen.M vr gr Peter
Ik heb wel eens een defecte verstuiver gehad bij dit blok.
1 tikkie erop en hij deed het weer,dus die was dood.
Richard,gaf de wagen dan ook een foutmelding?Was het wel een 1.2 3cilinder,BMD motor?Ik had misch.beter de topic bij VW gepost,waren er misch.meer reacties.Dit type motor zit in Polo ook.Toch dank voor reactie.M vr gr Peter
[quote=auto-peter]Richard,gaf de wagen dan ook een foutmelding?Was het wel een 1.2 3cilinder,BMD motor?Ik had misch.beter de topic bij VW gepost,waren er misch.meer reacties.Dit type motor zit in Polo ook.Toch dank voor reactie.M vr gr Peter[/quote]
Klopt,het was een 1.2 3 cylinder uit een Polo en deze gaf ook storing cylinder overslag,maar bij mij liep hij continue op 2 cylinders dus dat was makkelijk zoeken,bobine had ik al gedaan maar hielp niet,toen een tikje op de verstuiver en toen deed hij het goed,dus dat was bij mij duidelijk dat de verstuiver stuk was.
Richard,bleef de wagen dan goed?Skoda dealer spreekt van nieuwe cil.kop enz...
Het valt mij op dat de laatste tijd veel vaker bobines en injectoren defect gaan bij VAG producten, Gaan ze Renault achterna?
[quote=berendonck]Het valt mij op dat de laatste tijd veel vaker bobines en injectoren defect gaan bij VAG producten, Gaan ze Renault achterna?[/quote]
Lijkt er wel op ;) Zolang het dan bij bij bobines blijft ; ze zijn nog te bekostigen.......
Gr. paul
Heren(en dames),even update...Inderdaad probleem met klepzittingen(compressie verschil tussen cilinders)Wagen is 3 jaar+2 maand,58.800 km.Moet nieuwe(hopelijk verbeterde) cil.kop op.Comm.tussenkomst Skoda:70%op onderdelen,50% op werkuren.Bijdrage klant:+- 600 euro.M vr gr Peter
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar