Beste,
Mijn auto doet lastig met schakelen het shakelen naar de 1e versn. gaat zwaar/stug.
Wil je dan in de R dan knarst/ratel van tandwiel geluid hij en je moet hem er echt indrukken.
Dan terug naar de 1 weer moeilijk maar geen knarsend geluid. Kan verder gewoon rijden de rest van de versn. geen probleem soms wel wat stug
maar niet zo moeilijk als 1e en R (achteruit).
** Koppel zit wel hoop op pendaal
** als ik in zijn 5 rij 80km en vol gas geef gaat snelheid en toerental gelijk op
** als ik stil sta rem ingedrukt laat koppel opkomen trilt schokt en slaat dan af blijft niet slippen.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ? vliegwiel / koppelingsplaten of hopelijk wat goed kopers???
Betreft Skoda Fabia 1.2 TDI 3 cilinder greenline uit 2010 en met 167.000 KM op de teller
Mvgr,
Henri
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Henri ;niet door blijven modderen maar onderneem actie.
De koppeling komt door een of andere manier niet goed vrij.
Dit kan door slijtage van de koppeling komen maar ook door de bediening!! ( kabel of olie)
De bak hierdoor vernielen gaat gemakkelijk en is aan het geluid te horen.
Succes met de oplossing.
Ik ga dinsdag gelijk naar de garage er mee
10 jaar
Ok en de uitslag van het euvel is....: vervanging van de koppeling dus een nieuwe set er in.
Schade 550,- incl. bij een garage
De skoda dealer zelf zei dat het een 850 a 900 bij hun ging kosten. (bizar)
10 jaar
[quote=henridelange]De skoda dealer zelf zei dat het een 850 a 900 bij hun ging kosten. (bizar)[/quote]
Dit enorme prijsverschil is wel te verklaren.
Doorgaand zijn originele onderdelen 30% duurder dan de aftermarket onderdelen.
Het verschil maakt ook dat het werkplaatstarief bij dealers hoger ligt.
Zodoende is het prijsverschil wel te verklaren......
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar