Subaru Legacy: automatische choke is op dreef

Bouwjaar: 1992

Ik heb een Subaru 1992 Station 1.8 DL. Rijdt heerlijk!

Tot zover twee puntjes:

De homokineten tikken in de bochten. Is het raadzaam deze snel te vervangen? Beter nieuw of tweedehands ook goed? Enig idee van prijzen?

De automatische choke blijft erg lang werken, ook als de motor al warm is. Zelfs na 20 min. rijden soms stationair toerental nog op 1500 rpm, met veel gas uit de uitlaat bij het stoplicht. Zakt heel langzaam terug naar 800 rpm. (vaak pas na 30 min rijden. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Luchtfilter is een beetje vuil, maar ik denk dat dat niet het enige is.

Alvast bedankt voor de adviezen.


soeb1992

Geplaatst door soeb1992 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Subaru Legacy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Ronny10459 (0), 19 jaar geleden

wat betreft de homokineten , ik zou ze vervangen voordat ze
straks helemaal kaduuk gaan , de prijs ? , geen idee.
beter nieuwe erop (laten) zetten weet je zeker dat ze goed zijn.
wat betreft het hoge toerental , haal het luchtfilter eruit(TIJDELIJK) en ga rijden , als de choke er nu wel op tijd vanaf gaat dan nieuw lucht filter erin , is het probleem er nog dan
kan de afstelling van de choke verkeerd staan . bedenk wel dat
als het buiten koud is de choke er langer op blijft .
gr Ron.

forester3112 (0) PRO, 19 jaar geleden

Er twee mogelijkheden:
1. Er zit iets te weinig koelwater in de radiateur. Dus niet alleen in het overlooptankje kijken. Bij het vullen ook de ontluchtingsnippel, aan de andere kant van de radiateur, losdraaien.
2. De regelplunjer van de stationairregeling blijft hangen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Legacy of stel zelf een nieuwe vraag.