Subaru Legacy: repareren of inruilen

Bouwjaar: 1994

mijn subaru legacy station op lpg uit '94 (220dkm) heeft zoveel problemen dat ik hem wil inruilen. De motor lekt olie, de versnellingsbak keerringen lekken ook. Daardoor heeft de versnellingsbak ook al bijna een keer zonder olie gestaan en is er een lager in de versnellingsbak kapot. De assen rammelen ook, eentje heb ik al eerder laten vervangen. Ik heb er slechts 25000 km plezier van gehad. Toen ik hem kocht bleek er al een kapotte radiateur in te zitten maar die heeft de subaru dealer waar ik hem kocht zonder aandringen nog vervangen. Voor mij geen subaru meer. Ik ga weer opzoek naar een toyota of Mazda 626. Dat dacht ik in eerste instantie maar de prijzen van een oude mazda en zeker van een oude toyota liegen er niet om. en ik wil op gas blijven rijden. Dus nu twijfel ik of ik toch niet die subaru moet repareren. wie geeft mij een goed advies?

ant

Geplaatst door ant (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Subaru Legacy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

kees6216 (0), 19 jaar geleden

kan niet alles op een posting wordt zo wel een puzzel voor diegene die je willen helpen!

Ronny10459 (0), 19 jaar geleden

ik zou hem inruilen , aangezien de km-stand en de problemen
die de auto heeft . een subaru is helemaal geen slechte auto
ze liggen alleen niet goed in de markt, ik denk dat jij pech
hebt gehad en er eentje gekocht hebt die slecht onderhoud heeft
gehad, en bij aankoop had je meschien iets beter moeten kijken
hoe de auto er aan toe was, een kat in de zak gekocht?
er zijn genoeg mazda`s en toyota`s die voor een leuk bedrag
worden aangeboden. alleen goed kijken en koop er dan eentje
bij een goed en betrouwbaar autobedrijf , dit kan je veel
erger en geld besparen.
suc6 Ron.

forester3112 (0) PRO, 19 jaar geleden

Daarmee heb je net zo'n beetje alle problemen, die je kunt verwachten bij een Legacy met deze kilometerstand, gelijk.
Reparatie vergt erg veel geld, maar de kans is zeer groot dat je er dan wel weer een ton tegenaan kunt zonder hoge kosten.
Mischien nog eens een verdamper, uitlaat(waarschijnlijk nog de eerste} of een benzinepomp, maar dan is het echt wel op.

ant (0), 19 jaar geleden

Leen,
ik denk dat jij een subaru fan bent. ik heb vandaag nog gebeld met een subaru garage en die raadde me aan om toch maar in te ruilen. Het is geen awd, een 1.8 dl. Die was volgens hem minder de moeite waard om nog te repareren. En inderdaad ze worden wel te koop aangeboden op internet maar ik zoek lpg en om nu een ander te kopen dan weet je niet wat je krijgt. als ik deze laat repareren weet ik wel wat ik heb. volgende probleem: probeer maar eens een versnellingsbak voor deze voorwielaandrijving te vinden. Overigens verdamper is ook al vervangen, gaf problemen van de winter.
ik blijf open staan voor tips.
Ant

forester3112 (0) PRO, 19 jaar geleden

Wat die fan betreft heb je helemaal gelijk.
Die versnellingsbak vind je inderdaad niet zo makkelijk, maar die leeftijd is wel bijna allemaal voorwielaandrijving. Alleen gaat dat lager vaker kapot dus kun je dat beter vervangen. Weet je zeker dat het goed is. En zo heel veel werk is dat niet extra.
Reparatie is inderdaad erg duur, maar ik weet niet of je voor dat geld een betere auto terugkoopt.
Zeker op LPG hebben de meeste al een aardige boodschap gedaan en daarmee kun je behoorlijke reparaties verwachten. Ook met een Mazda, Nissan en zelfs met een Toyota.
Succes verder.

ant (0), 19 jaar geleden

leen,
vanwege gas liever weer een subaru, maar als het nu een toyota of mazda was geweest dan was het ook niet zo moeilijk geweest om een versnellingsbak te vinden. en beschikbaarheid van onderdelen is ook wat waard. Ik vind het een moeilijke keus.

ant

Victor11769 (0), 19 jaar geleden

Koop een andere. Even zoeken en niet te kieskeurig over t preciese type. Dr staan best wel Legacy's op LPG te koop als je zoekt op alle sites. En beetje massel koop je een hele nette voor weinig. of bv voor iets meer 1 met G3.

Je hebt echt pech met zo veel reparaties. je auto levert toch nog wel iets op aan onderdelen.

Repareren is denk ik ook geen slechte oplossing omdat je verder weet wat je hebt en als je 2e hands koopt weet je dat niet altijd, maar financieel is vervangen beter.

ant (0), 19 jaar geleden

victor,
ik heb inmiddels begrepen dat die keerringen bij de versnellingsbak een bekend probleem is. dus een andere op die leeftijd kopen houdt in dat ik dezelfde kans op datzelfde probleem krijg.
ik had deze gekocht bij een subaru dealer!! dus garantie dat het niet gebeurt heb je nergens.
Ant.

Bas917 (0), 19 jaar geleden

Ik ben de eigenaar van een Legacy GL uit '94 op LPG. Automaat, en 375.000 km op de teller. De oliekeringen komen me bekend voor, hier is een 100.000 km geleden een weekmaker ingegaan, en deze heeft de kleine olielekkage die ik had bij de automatische bak verholpen. Al met al is een Subaru voor mij een auto die enorm sterk blijkt te zijn. Het rijd nog altijd als een zonnetje, dus op naar de 4 ton. Als ik jou was zou ik het in de gaten houden en vragen naar een weekmaker op het moment dat er een kleine olielekkage optreed. Het onderhoud tot nu toe valt me mee. 1 x een stukke waterpomp (bij 270.000 km). radiateur (330.000 km) en wat kleine dingen als wat rubbertjes hier en daar. Verder gaan zaken als dynamo, oliepomp, stuurbekrachtigingpomp al 370.000 km mee. Je hebt naar mijn idee gewoon pech gehad en een slecht onderhouden auto gekocht, en dat kan je ook gebeuren met een toyota of mazda.

ant (0), 19 jaar geleden

bas,
nog bedankt voor je reactie.
Ik heb inmiddels een mazda 626 2.0i glx station met vialle lpi uit '98. Rijdt een stuk comfortabeler dan de legacy dl uit '94.
ik heb gewoon pech gehad ja.
Ant.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Legacy of stel zelf een nieuwe vraag.