Hallo mensen,
Hier een heeeeeeeeel vervelend probleem.
Mijn gt houd koud erg in!.
Dit begon eerst met een beetje inhouden maar nu is het steeds erger.
Warm is er bijna niks aan de hand als ik stationair rijd.
tot 3000 met licht versnellen houd ie gewoon steeds in. Dit ik koud veel erger.
Als ik de stekkers van de lambda losmaak, rijd ie goed.
Lamdba is uitgelezen en functioneerd goed.
Auto staat al een week bij dealer maar geen oplossing kunnen vinden.
Hebben jullie ideeen?
reeds vervangen:
Lambda, knock, maf, sensor.
grote beurd met D-riem, nieuwe bogies,
Hopelijk weten jullie wat?
Heb net ook iets gelezen over een pingel en Knocksensor. dan dat ook iets zijn?
gr...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Koelvloeistoftemperatuur sensor al gecontroleerd?
Domweg alles vervangen lost ook niets op...
Je zegt: Lambda is uitgelezen...en de rest dan?
mvg,
Hans.
Wat waren de waardes van het lambdasignaal? Zowel stationair en op toeren?
Meten over een tiental secondes en minimum en maximum waardes hier plaatsen.
Is er een 4-gas test gedaan, zowel mat lambda aangesloten als los? Zowel stationair als op toeren.
Post dan alle waardes hier, dus CO, CO2, O2, HC en lambda-getal.
Luchtmassameter?
Mensen ik weet het echt niet meer!
De auto staat al een week bij de dealer.
ALLE sensoren zijn uitgelezen en gecontroleerd met het handboek!
Alle sensoren zijn goed, ook volgens het subaru handboek
Maar........................
Er is een ding dat niet goed is namelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
INJECTOREN PULS
Deze puls moet volgens handboek op 2.1/2,7
Mijn auto geeft puls 1.7 !!!! Te laag dus. DUS TE ARM MENGSEL. als men op toeren komt is het goed.
Ook geeft het handboek aan als probleemoplossen:
Luchtma sensor
Lambda sensor.
Deze zijn net vervangen en geven op de computer goede waarden.....
Maar volgens het handboek moet het hier wel aan liggen.....
Wat denken jullie?
15 jaar
Wie zegt dat het mengsel te arm is? Er is ook nog een lambdasonde en die corrigeert dat uiteindelijk wel.
Kontroleren door lambdasignaal te meten of uit lezen. Eventueel dubbele controle met een 4-gas meting.
Mogelijke oorzaken: valse lucht in de inlaat waardoor de luchtmassameter te weinig meet.
Te hoge brandstofdruk. Is deze al gemeten?
Defecte/vervuilde injector(en) die druppelt, waardoor de lambdasonde een rijk mengsel aangeeft en de computer gaat corrigeren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Impreza of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar