De auto maakt een hard geluid bij snelheden tussen 55 en 60 km/h. Ongeacht welke versnelling, het maakt niet uit.
Als de auto optrekt is het heel hard (vooral als er langer mee gereden is). Als het gas los gelaten wosrt is het geluid zacht hoorbaar.
Graag jullie reactie. Keesl
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
verdwijnt het geluid als de koppeling wordt ingetrapt?
Als de koppeling wordt ingetrapt is het weg. De tractie is dan weg
14 jaar
probleem te vinden in de bak, druklager of priesas lagers???
14 jaar
Homokineet komt vaker voor. Aan de wielzijde voorkant. L of R moet je zelf bepalen.
Druklager en/ of priseas lager uiterst zeldzaam.
S6
Is het zo dat een kapotte homokineet meer lawaai gaat maken in de bocht?
Bochten maken het geluid niet erger.Keesl
14 jaar
Het druklager maakt, dacht ik , als het defect is lawaai bij het intrappen van de koppeling. Keesl
14 jaar
Bij het intrappen van de koppeling, is direct de aandrijfkracht weg. Dan komt er geen kracht op de homokineten te staan.!
S6
R
S6 (Ralf), Dat is waar, maar ik kan me herinneren van heeeel vroeger dat als homokineten bijna kapot zijn ze gaan kraken.
Het geluid in mijn auto is geen piepen of brommen, maar er tussen in. en kraken is het ook niet, Keesl
14 jaar
Kees,
Het is zowieso lastig om vanachter de PC een omschreven geluid te beoordelen. Je zou onder de auto eens kunnen voelen of er zich speling tussen as en homokineet aanwezig is.!
Lukt dit niet; dan zou je de aandrijfas eronderuit kunnen halen en dus los van de auto controleren. Dit is wel omslachtig maar meest effectief. Als je dit zelf doet kost het je alleen maar je tijd.!!
S6
"dan zou je de aandrijfas eronderuit kunnen halen"
Ja...maar tap dan wel eerst de versnellingsbak olie af.....
Nee, de aandrijfas kan er zo onderuit zonder de bakolie af te tappen. Wel zit aan de bakzijde een borgpen. Deze eerst eruit tikken dan aan wielzijde de naaf wegnemen, dan kun je de aandrijfas zowel links als rechts eruitnemen.
Als je een beetje handig bent, kun je het zelfs redden zonder de naaf los te nemen en met een bandenlichter de bak een beetje omduwen.
S6
R
Ralf et al., Ik heb gekeken naar de aandrijfassen. ze zijn allemaal goed, geen speling.
Misschien is het geluid afkomstig van resonantie. Kan het zijn dat de hitteschilden ( die rammelen een beetje)of de achterste demper bij het rijden gaan resoneren?
Wat denken jullie daarvan? Keesl
14 jaar
Zeker heel goed mogelijk dat de hitteschildjes op een las zijn losgeraakt. Dit geeft een zeer irritante bromtoon.!!
Inderdaad, dit komt voor bij zowel de Forester, Legacy en de impreza.
Bij vrijwel nieuwe auto´s met dit probleem halen we ze gewoon weg.! Vastlassen brengt vaak geen langdurige oplossing.
S6
Hallo Ralf,
Twee Subaru garages komen er niet uit! Ik ook niet.
nu wordt gedacht aan resonantie in de catalisator.
Groeten ,Kees
14 jaar
Hebben alle 2 die dealers de auto op de brug gehad?
Oplossing: jij in de auto, toerental zo hoog dat de resonantie optreedt, en monteur kijkt onder waar dit vandaan komt.!
Hitteschildjes komt wel vaker voor, en is niet moeilijk te lokaliseren. Ook de katalysator is voorzien van hitteschilden. Haal als het niet anders kan, de kat er even tussenuit. (geeft wel lawaai) en een juiste diagnose is goed te doen.
S6
Ralf, op brug met de wielen los van de grond toeren makend en in de versnelling: geen geluid?!!
Het geluid treedt echt alleen maar op als er mee gereden wordt met gas geven bij +/- 60km/h.
Kees
Ik ben op een ander idee gekomen. Kan het zijn dat het tussenlager van de cardanas de boosdoener is?
Kees
14 jaar
Iemand er aan gedacht dat het ook een versleten rem schoen of plakkende rem klauw kan zijn
Ik heb het zelf gehad met mijn legacy links voor bleef de rem klauw hangen
was ook alleen hoorbaar als de aandrijving trekkende is
heel licht voelbaar in vrijloop en een beetje naar links trekken
(door de 4x4 blijft de wagen rechtuit trekken)
13 jaar
Datzelfde geluid kun je produceren op de brug. Snelheid maken in versnelling.3e lijkt mij het beste. Met je linker voet de rem lichtjes trappen zodat er weerstand opgebouwd wordt ( vergelijkbaar met rijomstandigheden-versnellen dus)totdat er geluidsproductie optreedt.Iemand laten onderaan de auto naar geluid luisteren en kijken.
Gezien uitleg vrees ik voor een lager in de bak.Een kapott druklager heb ik gehad en dat optredt alleen als je de kopeling intrapt.
Al er een isolatie plaat trilt kun je het geluid produceren met verhogen van toerental alleen met je auto op de brug.
13 jaar
beste vrienden, het probleem is opgelost! Er zaten drie uitgelopen lagers in de versnellingsbak.
Bedankt voor jullie bijdrage
keesl
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Outback of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar