Subaru Forester: hoog benzine verbruik en schokkende weerstand by stapvoets wegry

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0.turbo

hallo ik ben sinds kort in bezit van forester turbo maar schrik eigenlijk van benzine verbruik 1op 6a7 ! met korte stads ritten. lambda sonde is vervangen c.o was te hoog gemeten met apk . recent zelf nog grote beurt gegeven ! benzine verbruik blijft aan de hoge kant zelfs met schakelen rond de 2000 rpm.en wat me opviel is als ik stapvoetsry en m,n stuur helemaal draai n links of rechts .dan maakt hy en schokkende beweging in de voorkant en is het net of je op een keien weg ryd je voelt weerstand door de hele auto zou dit aan de aandryfassen kunnen liggen ? of is dit normaal by een 4x4 auto ?ook zijn er 4 nieuwe banden gemonteerd maar ondanks dat doet hy het nog steeds het vreemde is hy doet het niet altijd auto is net 1maand apk gekeurt ! wie o wie weet hier meer over ?


nou ik lees net op een topic . dat het ook wel eens de viscokoppeling kan zijn ?? maar het vreemde vind ik hij doet het niet altyd ! zal eens opletten of hy het met warme motor sneller doet als met koude ?

forester turbo

Geplaatst door forester turbo (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Subaru Forester? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Weet je nog wat de waardes van de 4-gas test waren na vervanging van de lambdasonde?

forester turbo (0), 11 jaar geleden

hoi nee niks van gehoord van de waardes van 4 gas meting maar zaterdag ryden we naar spanje met caravan dus dat zal veel tanken worden hy ryd prettig maar slurp erg veel en ik merk ook niks aan de turbo hy pakt gewoon netjes op en wat de visco koppeling betreft als de auto koud is doet hy het niet als ik ongeveer een km of 20 30 heb gereden dan begint het een beetje met vr gr a.koenen

forester turbo (0), 11 jaar geleden

de auto heeft nu 185.000 km gelopen zouden de kleppen misschien gesteld moeten worden tja ik weet niet maar hoorde dat dat ook om de ??????km moet gebeuren

Ralf_Jensen (0) PRO, 11 jaar geleden

Bij verschillende EJ20 motoren moet je id de kleppen stellen. Er zijn ook uitvoeringen met hydraulische stoters.
Zou ik zeker controleren.
Echter de Turbo motoren zijn niet echt bekend om hun zuinige verbruik.! Verwacht geen verbetering naar 1:9 of zo.!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Forester of stel zelf een nieuwe vraag.