Hallo,
Mijn eigen auto heeft sinds kort een probleem met het inhouden/geen boost van de turbo.
Althans, het lijkt erop dat ik geen boost krijg. Ik vind het matig qua power maar loopt opzich goed zonder stotteren.
Het enig tijd geleden gehad dat het vermogen zich wat ging "afwisselen" dus de ene keer wel lekker vlot en dan uit het niets weer minder power.
Nu ben ik er achter gekomen dat ik nadat ik de auto gekocht heb met een afleveringsbeurt er teveel olie in het carter zat, denk wel bijna een liter teveel.
Kan de te grote hoeveelheid zorgen voor een grote hoeveelheid sludge in mijn carterventilatie? Wat op zijn beurt zorgt voor het inhouden van de auto?
Ik heb al veel dingen geprobeerd wat mogelijk ook een oorzaak zou kunnen zijn waaronder:
Compressietest gedaan --> +-10 bar per cillinder
Bougies vervangen
bougiekabels vervangen ivm vrij lage weerstand
Nieuwe aanzuigbuis van de turbo ivm een scheur
Nieuw luchtfilter ivm oud en vuil filter
Boost solenoid/maf sensor schoon gemaakt
Uitlaat van voor naar achter gecontroleerd op lekkages en zo ja verholpen
Lekkages aan de perszijde van de turbo gezocht, maar niet gevonden.
Diverse vacuum slangen vervangen
Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat de vervuilde carterventilatie door teveel olie in het blok ervoor zorgt dat de motor niet lekker wil lopen.
Kan dit een oorzaak zijn? Ik zou dan anders niet verder weten waar ik zou moeten zoeken.
Is dit op te lossen door de komende periode vaak olie te wisselen met een reinigings middel waardoor de carterventilatie weer gereinigd word?
Mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk dat je luchtmassa meter het probleem is
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Impreza of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar