close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Subaru Impreza: inhouden motor bij half gas of meer (GTT)

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 turbo

Ik heb een probleem met een impreza GT turbo van 2000.
Bij rustig rijgedrag is er niet veel aan de hand. Maar als de motor warm is en je wilt een keer het gas intrappen dan gaat hij bokken en stoten als een gek.
Heb inmiddels de bougies en brandstof filter vervangen maar heeft niet geholpen.

Er zit een orgineel filter op.

Ben vandaag bij de dealer geweest om hem te laten uitlezen.
Deze gaf aan dat de pingelsensor en storing gaf, hij heeft deze eruitgehaald.
Nu heb ik het advies gekregen om de aankomende keren euro98 te tanken en de pingelsensor schoon te maken met remreiniger.

Ga dit nu proberen maar zijn er hier mensen die dit bekend voor komen laat het me aub weten.

p.s De auto loopt beter als de lambda sensor niet is aangesloten. Wat kan dit zijn?

Mvg Michel

Geplaatst door

DerMidi (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Voor mij heeft het niks met de pingel sensor te maken. Schoonmaken van dat ding gaat al helemaal niets opleveren.

1. Defecte pingelssensor moet vervangen worden. Pas op met vastzetten! Iets te vast en de nieuwe is ook kapot.
2. Lambda sonde geeft een verkeerd signaal - anders loopt de motor niet beter als je de stekker los haalt
3. half gas zal wel vertalen naar turbodruk
4. klinkt als een mengsel tekort - geen gas meer geven anders heb je zo een gesmolten zuiger
5. Meet (of laat meten) de benzinedruk

Is de uitlaat lekvrij en gasdicht? Vooral vlak bij de lambdasonde.
Inlaat lekvrij? Geen pakkingen lek, slangetjes gescheurd, etc, etc.
Heeft deze al een luchtmassa meter?

oldford 0
badge

12 jaar

Dit zou dus betekenen dat de lambda sonde defect is.

Als je de auto rustig laat optoeren lijkt er niets aan de hand ma bij vol gas gaat het mis.
Ja de uitlaat is na mijn weten dicht, en de pakkingen ook. Heb de meeste slangetjes gecontroleerd en kan niets vinden.
Deze heeft geen luchtmassa meter.

Maar kan de brandstof wel wat doen? Heb deze auto nu twee jaar en zolang tank ik ook al 95.

Mvg Michel

DerMidi 0

12 jaar

Hoe reed de auto 2 jaar geleden? Gewoon goed op Euro 95? Moet ie dat nu ook doen.

Slangetje van de mapsensor is belangrijk, dit kan ook verstopt zitten.
Slangetje naar de brandstofdrukregelaar is ook belangrijk, ook daar geeft een verstopping problemen.
Brandstofpomp en brandstofdrukregelaar zijn de hoofd componenten bij brandstofdruk - moet je meten of laten meten
Rest van de sensoren, map sensor, lucht temperatuur, lambda sonde (verwarming) moet uitgelezen en goed gecontroleerd worden.

2000 is een wisseljaar. Heb je NA de kat ook een lambda sensor? Dan kun je mogelijk ook met EOBD/OBD2 laten uitlezen.
Anders een goede universeel met b.v. een Carmanscan of Launch met Subaru ondersteuning moet het ook kunnen.

oldford 0
badge

12 jaar

Uitlaten lezen bij subaru dealer, vermoedelijk een defecte luchtmassa meter is een kwaaltje

dutchbird 0
badge

12 jaar

Nou de auto had vorige week weer zo`n momentje dat hij echt nergens na liep en meende te horen dat hij op 3 poten liep.
Heb zaterdag dus de bougiekabels vervangen.
Had ze al getest met nat maken ma kon zo niets vinden.
Nadat ik de kabels vervangen heb loopt de auto weer prima. 1 kabel was heel slecht en trok hem bijna in 2 stukken.
Ben heel blij dat de auto weer goed rijd. En dat het achteraf iets was wat ik totaal niet verwacht had.

Groeten Michel

DerMidi 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Impreza of stel zelf een nieuwe vraag.