mijn subaru impreza gt turbo houd in bij snel accelleren.wanneer je constant meer gas bij geeft voel je de motor steeds meer inhouden..en bij nomaal rijgedrag valt het niet echt op..alleen bij stationair is het soms voelbaar en hoorbaar dat de motor niet mooi loopt.En soms hoor je de uitlaat ook ploffen.
ik hoop dat dit probleem snel opgelost kan worden want ik heb deze auto pas maar 1 week =(
owja en ik tank met euro 95 mag dat?
alvast bedankt
grt wong
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
compressie meten en ontst controleren.
ploffen in uitlaat kan bij h tt en terug schak.
[quote=CARS&MOTORS]compressie meten en ontst controleren.
ploffen in uitlaat kan bij h tt en terug schak.[/quote]
wat bedoelt u precies met h tt?
hoog toerental
ik denk zelf iets met ontsteking op luchtmassameter. ik hoop dat ik em vandaag op me werk kan uitlezen met de bosch
ik was vandaag met me sub langs de subarudealer geweest..en daar zeiden ze dat ik beter me openlucht filter kon demonteren en de originele weer beter kon monteren..daarna werd de auto uitgelezen en er kwam een foutcode over de luchtmassameter.deze hadden we gewist.en hij hij advieseerde dat ik me gasklephuis+stappenmotor het beste kon reinigen.Dat had ik daarna gedaan en nu houd de motor niet meer in maar bij stationair voeld de auto n beetje schokkerig aan en loopt richting de 600 toeren. Want zou ik doen luchtmassa vervangen of heeft dat niks mee te maken?
bij een gt turbo kan je best een open luchtfilter monteren, maar dan moet je een droog type nemen, zoals apexi of hks...Bij geoliede filters zuigt ie nl de olie uit t filter, en raakt de gloeidraad in de luchtmassameter vervuild, en kan zelfs kapot gaan. Waarmee heb je de LLM gereinigd? prober de draad goed te raken met remmenreiniger..mocht hij dan nog inhouden of stotteren is de kans groot dat hij kapot is.
17 jaar
[quote=k-eendje]bij een gt turbo kan je best een open luchtfilter monteren, maar dan moet je een droog type nemen, zoals apexi of hks...Bij geoliede filters zuigt ie nl de olie uit t filter, en raakt de gloeidraad in de luchtmassameter vervuild, en kan zelfs kapot gaan. Waarmee heb je de LLM gereinigd? prober de draad goed te raken met remmenreiniger..mocht hij dan nog inhouden of stotteren is de kans groot dat hij kapot is.[/quote]
Ja ik had ook een openluchtfilter van hks erop zitten.maar blijkbaar toch niet goed voor de map sensor.ik had gisteren een mapsensor van een nissan gemonteerd en nu doet de motor het weer goed gelukkig en het scheelt zelfs meer dan 200euro vergeleken met de sensor van subaru.. grt wong
vreemd. ik heb op mijn nissan een apexi zitten en ik ken een hoop sx eigenaren met een hks filter die geen problemen hebben. alleen de green en k&n filters geven vaak problemen die ook bij de sub voorkomen. Ook kom ik vaak bij subaru dealers die t zelfde prrobleem meemaken, en die raden ook een droog filter aan.
17 jaar
Luchtmassameter vervangen.........
Opgelost?
ja maf sensor +bougies v.v die helemaal op zijn
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Impreza of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar