Ik heb een vraagje of iemand dit bekent voorkomt
Ik heb een subaru mini jumbo uit 1991 met 70000 km op de teller
Sinds kort begin december 2003 als ik rem een schrapend geluid rechts voor is nog steeds ,maar nu ook als ik mijn stuur naar rechts draaid ook dat geluid eerst dacht ik aan de remmen heb ik ook gelijk na laten kijken waren goed, ik heb de olie van de versnellingsbak/cardan laten vernieuwen was ook het probleem niet
Ik hebde hele auto na laten kijken en eigelijk weet niemand wat het probleem is.
Het schrapende geluid is de ene keer wat harder dan de andere keer soms is het ook helemaal weg.
en dan in eens weer terug net of er iets aanloopt aan de voor kant?
groeten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij het schrapende geluid zou ik ten eerste toch denken aan ijzer op ijzer (remblokken op de schijven). Ik heb zelf ook een subaru mini jumbo, en ik heb het probleem ook gehad. Bij mij waren de remblokken wel versleten. Ik had ook zoals jij zegt dat het geluid er niet altijd was. Dit hangt af van je remdrukverdeling.
Wat het eventueel ook nog zou kunnen zijn is je homokineet. Dit is een koppeling in je aandrijfas die er voor zorgt dat deze kan knikken met het sturen en het veren van de auto. Echter dit maakt niet echt een schrapend; maar meer een ratelend/tikkend geluid.
er zijn 2 nieuwe wiellagers in gezet het schrapende geluid is nu weg maar het nieuwe probleem is dat ik een tik hoor boven de 70 km per uur kan dat een homokyneet zijn?
Tevens een paar dagen geleden op de snel weg reed ik 110 km/h
begon de subaru te stotteren en daarna telkens langzamer terijden en ik kon geen gas bijgeven en sloeg daarna uit ik kon niet gelijk starten pas na een paar minuten kon ik weer starten
kom je dit bekent voor kan dat de benzine filter zijn, en bij het afremmen slaat de motor ook wel eens uit.
20 jaar
De wiellagers waren niet de oorzaak. Die gaan nooit stuk bij een Mini Jumbo. Echter de kroonmoer waarmee de aandrijfasjes geborgd zijn, kan wel eens te los hebben gezeten. Je krijgt dan precies het door jouw omschreven geluid. Tijdens het vernieuwen van die wiellagers hebben ze deze ook los moeten halen, en daarna waarschijnlijk wel goed vastgezet. Dit had je de wiellagers kunnen besparen.
Inderdaad kan dit probleem wel eens het benzine filter zijn. Deze zit onder- achter de auto ter hoogte van de achterdorpel.
Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Mini Jumbo of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar