Het volgende: stationair lopen geen enkel probleem, echter in de eerste 3 versnellingem schokt de motor na het overschakelen. Als men dus langzaam in de tweede versnelling rijd, dan schokt de hele auto. File rijden is dus eigenlijk te genant voor woorden.
De stappen motor is al schoongemaakt (voor een ander probleem maar ok.)
Wie heeft er nog een goede input.
Zou het kunnen liggen aan de afstelling van de gaskabel (te strak, speling te groot?)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Rijd de forester op gas want dan is dit een behoorlijk bekend euvel zakt heel snel terug naar stationair toerental
nee, het is een 2.0 ongeblazen versie. ik had in de tussen tijd de gaskabel iets strakker gezet (wat speling eruit gedraaid). Dit leek wel iets te helpen. Echter probleem is er nog steeds.
19 jaar
Bekend probleem de mijne doet het ook, ik los dat op door in de stad en file ff in de lage giering te rijden.
Het voelt alsof je vliegwiel krom is met als gevolg dat de koppeling schoksgewijs oppakt. Wellicht is dat zo, het valt me op dat foresters makkelijk de koppeling verbranden bij trek en duw werk zonder lage giering.
Ook je viscokoppeling kan de oorzaak zijn, bij mijn vorige suby (legacy) kwamen zo de eerste simtomen.
Tevens ben ik het eens met Piwie, het toerental is erg laag voor stationair (op g3 in elk geval) 500 tpm, 800/900 zou mooier zijn voor in de stad.
nog iets: hij doet het al zo lang ik hem heb en dat is nu alweer zo'n 45000 km
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Forester of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar