👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Zo'n twee weken terug na een rit terug van Rotterdam naar Amsterdam plots voelde ik lichte trilling tijden indrukken van de koppeling.
ineens voelde koppeling stuk lichter, maar voor heel kort. Het begon enorm te pipen en krijsen.
Reden was een vastgelopen druklager. Tijdens inparkeren voor het huis bleef het pedaal hangen. Ik moest het terug trekken met de hand.
Nadat de olie afgekoeld was deed de koppeling er weer.Maar wel met nodige gekrijs.
De auto heeft 175dkm op de teller na vijf jaar. En sinds twee jaar zit er ook een trekhaak onder.Er werd we eens een aanhanger aan gekoppeld, maar is ie klein tot max 750kg.
Na het vervangen van de drukgroep is het opgelost en is de koppeling lichter gaan werken. En ook lichter gaan schakkelen(koud).
Ik had er sinds koop van de auto(2.1/2 jaar terug) last van gepip als de motor stationaar draaide, of als ik met inparkeren bezig was.
Toen vroeg ik ergen in deze forum erover en volgen een van de monteurs zou het liggen aan tweemassa vliegwiel.
Dat kan maar op een wijze uitgezocht worden.Bak eruit en nalopen.Dat deed ik niet toen.
Wel was het gepip steeds erger geworden na verloop van de tjd.Nu is het gepip bijna weg.
Het schijnt dat de druklager steeds aangelopen heeft. Het was niet echt te voelen, vandaar ik het niet eerder ontdekt heb.
Ik heb vele Subaru forums nagegaan, maar nergens dergelijke probleem tegengekomen.
Het blijkt niet echt een Subaru gebonden verschijnsel.
Het probleem is met het vervangen van de drukgroep OPGELOST!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bedankt voor de feed.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar