Hoi Sleutel-helden,
Wil dit klusje zelf klaren (enige sleutel-ervaring, dus moet lukken, maar:)
Iemand wel eens gedaan, TIPS? (waar aan trekken/op tikken/waar niet, wat eerst/laatst?)
Alvast bedankt,
Titus
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wiel eraf, stuurkogel losmaken, uitkijken met hierop slaan als ie vast zit, anders sla je hem kapot. Je kunt beter met een (koperen) hamer tegen het ijzer aanslaan waar hij inzit. Dan onderste fuseekogel losmaken, dan aandrijfas eruit tikken. Oude ashoes eraf, nieuwe eroverheen schuiven, als je daar speciaal gereedschap voor hebt, anders moet je de homokineet erafhalen. En in elkaar zetten doe je in de omgekeerde volgorde.
Bedankt Roel, voor de snelle reactie.
Titus
21 jaar
je kan ook een univerzele hoes gebruiken hoef je de homokoneet niet los te maken maar dan moet je wel oner een speciaale soort trechter hebben (soort model van een limonade fles )
greetz Harold H
Kreeg ik ook te horen bij de onderdelen-winkel. Maar ik vond de echte hoes wel zo mooi en heb zowel motorzijde als wiel-zijde maar vervangen.
Het bleek het makkelijkst de as met alles er op en er aan uit de bak/motor te halen door de borgring in het laatste onderdeel van de as (het dikke gedeelte) te verwijderen. Nadeel is dan dat de versnellingsbak wat olie verliest, maar dat is op te vangen. (en giet je later weer terug)
Wat ik me nog af vraag is of ik hem goed heb teruggezet want het lijkt of er nog iets van versnellingsbakolie lekt. (hoewel het peil niet noemenswaardig zakt) Er is namelijk wel iets ruimte (5mm) tussen bak/motor en laatste verdikking in de as. (zouden misschien nog iets verder in elkaar kunnen worden geschoven)
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar