Vanmorgen wilde mijn auto niet starten.
Accu is niet leeg en startmotor is goed, hij slaat alleen niet aan.
Gedacht is dat misschien een leiding bevroren was zodat hij geen brandstof krijgt.
Ook de rest van de dag paar keer geprobeerd en wilde niet aanslaan dus is dat het probleem niet want het vroor niet meer.
Kennis denkt dat de bougies niet vonken of dat het aan de bobine ligt?
Heb de auto in november 2007 gekocht, hij was toen pas gekeurd.
Verkoper had alleen remvoering voor de keuring vervangen verder waren er geen problemen.
Tijdens het rijden op gas en op benzine hield de auto enorm in.
De gascomputer bleek in elk geval kapot te zijn dus die heb ik vervangen en sinds dien loopt hij weer op gas maar de auto houd (vooral als hij koud is) nog steeds in.
Als ik het gaspedaal zelfs iets te ver intrap slaat hij zelfs af, ik moet rustig aan naar 3000 toeren en dan inees spurt hij weg en is het ook goed.
Het lijkt net of hij dan verstopt zit.
Geconstateerd door de gasspecialist is namelijk ook dat de katalysator zowel op gas als op benzine teveel CO uitstoot. (zou niet door de keuring komen zo).
Zou dit het inhouden van de auto verklaren?
Deze is nog niet vervangen.
Ook wordt de auto slecht warm dus vermoed dat de thermostaat stuk is en de V-snaar (of distributieriem?) zit hoogst waarschijnlijk te los want die hoor je gieren in het begin als je wegrijd, die moet dus nog aangespannen worden.
Kan dit ook te maken hebben met het startprobleem?
Heb zelf verder nog niet veel (laten) vervangen want omdat ik hem nog niet lang heb had ik verwacht zeker een jaartje zonder problemen te kunnen rijden en als er namelijk nog meer achter weg komt weet ik niet of ik wel wil beginnen met alles vervangen.
Maarja, hij moet natuurlijk wel gewoon starten anders kan ik er helemaal niets mee!
Hiervoor trouwens nooit problemen gehad met starten bij vorst, nat of droog weer.
Hij heeft voor de eerste keer het hele weekend wel stil gestaan trouwens.
Alvast bedankt voor elke tip of suggestie!!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat inhouden kan inderdaad de thermostaat zijn. De koelvloeistof komt dan niet op bedrijfstemperatuur en het motormanagement blijft een te rijk mengsel aansturen met als gevolg ook een te hoog CO?
Het kan ook zijn dat de koelvloeistof temp. sensor geen correcte waarden meer aangeeft maar dan gaat hij meestal schokkerig rijden.
Dat niet starten kan daar haast niet mee in verband staan, dat zal toch iets anders zijn. Heb je al geprobeerd hem aan te slepen?
Groet,
Johan.
We hebben hem proberen over te starten omdat de accu in tijd leeg was van het proberen maar sloeg toen ook niet aan.
Heb toen de bobinekabel en bougiekabels vervangen en toen sloeg hij wel in één keer aan.
Zat waarschijnlijk toch ergens een los contact dus dat aanslaan is verholpen.
Heb ook nieuwe bougies gehaald dus die gaan er zowiezo ook nog op.
Toen hij aan was bleef hij wel constant op 2000 toeren stationair draaien zowel op gas als op benzine.
Een dag later startte hij weer zonder problemen en bleef stationair ook normaal draaien op beide brandstoffen.
Tot nu toe dat probleem nog niet weer gehad en het inhouden tot nu toe ook nog niet.
Dat schokkerige rijden hoorde trouwens ook bij het probleem.
Eigenlijk vermoed ik dan dat beide stuk zijn omdat hij ook een te hoog CO heeft
Niet extreem, maar zal er net niet mee door de keuring komen, waarschijnlijk als hij goed warm is red hij het net wel zei de gasspecialist.
Elk geval eerst bedankt, ga afwachten of hij weer gaat inhouden en dan die 2 dingen maar eens vervangen.
Groet,
Diana
15 jaar
Als je thermostaat open blijft staan dan blijft je temp.meter te laag (hij hoort halverwege constant op één stand te blijven staan), alleen bij stilstand loopt ie dan weer omhoog. Als je meter wel omhoog loopt en daar constant blijft staan is de thermostaat ook in orde.
Die temp.sensor geeft veel vaker problemen en het systeem kan hem niet checken, dus je krijgt geen foutmelding.
Die zou ik eerst maar eens vervangen.
Groeten,
Johan.
15 jaar
Als je thermostaat ok is dan heb je misschien wat aan deze tip.
De kachel van Baleno houdt inderdaad niet geweldig over, zeker als er nog een lpg-verdamper paralel aan gezet is.
Maar je kunt de warmteafgifte wel wat opvoeren met dit truukje.
Neem een soldeer einddopje 12 mm en boor er een 4 mm gat in. Neem de onderste slang naar de verdamper los en plaats het dopje daar in. Slang weer vast en een slangklem om de slang om het dopje in de slang vast te zetten.
Koelvloeistof bijvullen en eerst even op benzine rijden om de luchtbellen uit de verdamper te rijden (anders bevriest ie).
Je verdamper houdt voldoende warmte over en je kachel krijgt een betere circulatie.
Johan.
15 jaar
Dan is er met de thermostaat niets aan de hand want de temperatuurmeter blijft keurig de hele tijd op één plaats halverwege staan zodra hij warm is en dat veranderd ook niet.
Dan dus toch de temperatuur sensor alleen vervangen.
Die tip met die kachel is zeker de moeite waard want die wordt echt niet erg warm!
Diana
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar