Suzuki Alto: blijft hangen

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine

Goedemorgen ik heb een probleem met mijn suzuki alto uit 1989 automaat, starten doet die prima maar komt niet op toeren wil afslaan bij stationair draaien en houd in. Normaal gesproken bij het starten is het net een rakket ivm handmatige shoke. Als ik ga rijden bij/met koude motor schakeld die heel moeilijk over en wil niet op toeren komen rijd dan 10/20 km per uur ,langzaam gas geven komt die langzaam op gang/toeren. Na +- 8km komt de motor goed op bedrijfstemperatuur gaat die weer normaal lopen en overschakelen. Aangezien ik 7km van mijn werk woon is dit elke morgen een probleem met optrekken vooral bij een stoplicht na 100/200 meter, rijd ik pas 35/45km per uur en komt die beter op zijn toeren. blijft soms wel hangen bij 70 km per uur.
Wat kan hier het probleem zijn ? Men zegt bezine toevoer maar waarom doet die het normaal bij warme motor ?

Mvg Patrick

flipper1974

Geplaatst door flipper1974 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Alto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

HILGER (120) PRO, 11 jaar geleden

Contactpuntjes

flipper1974 (0), 11 jaar geleden

heb ik al gecontroleerd moet allemaal goed zijn. ben er denk ik al achter er komt vocht/koelvloeistof in de cabarateur via het slangetje van het motorblok die op de luchtfilter zit (om bevriezing te voorkomen?). denk dat ik een inwendige koelvloeistof lekkage heb.
kan dit laatste het probleem zijn zo ja hoe weet ik dat zeker ???

limbra (580), 11 jaar geleden

Bedoel je de slang die vanaf de bovenzijde van de motor (kleppendeksel) naar het luchtfilterhuis gaat ?
zo ja ,dan is dit is de carterventilatie slang , hier loopt geen koelvloeistof door , is alleen voor de afvoer van de carterdampen (oliedampen) .

ik ga er van uit dat de contactpuntjes werkelijk in goede staat zijn en ook juist afgesteld zijn .

De carburateur van de alto automaat is een 2 traps valstroom carburateur die is uitgerust met een
thermo-contact gestuurde onder drukdoos (alleen op de automaat versie). (zie nummer 14 op de afbeelding)
Controleer de vacuum slangetjes eens hiervan , de onderdrukdoos zelf is alleen te controleren met een onderdrukpomp meter .

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/705/carburateursuzalto19861.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/705...][img]http://img705.imageshack.us/img705/9100/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

kaleido 1 (1735) PRO, 11 jaar geleden

Kijk eens naar je brandstof filter , zit tegen het schutbord aan , zou maarzo eens water in kunnen zitten.

limbra (580), 11 jaar geleden

Wat @kaleido1 zegt zou idd ook het probleem kunnen zijn , alhoewel hij volgens jou warm wel goed loopt .

Speel anders eens met de handchoke , dus handchoke iets minder ver uitrekken i.p.v. helemaal uittrekken .
ik heb ooit een opel corsa met handchoke gehad die met volledig uitgetrokken handchoke ook niet vooruit te branden was en flink inhield.
auto krijgt bij volledig uitgetrokken handchoke miss. net een TE rijk mengsel waardoor hij als het ware verzuipt.

succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.