Suzuki Vitara: chassisbaar doorgeroest

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Heb hier vitara waarvan de verbindingsbalk achteraan tussen de twee chassisbalken is doorgeroest. Het is een ronde buis waaraan de ophanging van de benzinetank is bevestigd.

jhl

Geplaatst door jhl (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Vitara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

matthijs1 (0) PRO, 16 jaar geleden

Oke Jan wil je wel helpen maar wat wil je weten ???????????

sytze (0) PRO, 16 jaar geleden

Omdat de tank eraan bevestigd zit mag de ronde balk niet verrot zijn. Het makkelijkst repareer je die door er een iets dunnere buis doorheen te slaan en vast te lassen.

Sytze

jhl (0) PRO, 16 jaar geleden

is dit nogal voorgevallen is mijn vraag? Ik moet er mee naar de keuring maandag en uit ingewonnen inlichtingen aldaar weten ze ook niet goe wa te doen.... Dus vroeg ik mij af of er collega's zijn die dit reeds voorgehad hebben

matthijs1 (0) PRO, 16 jaar geleden

He Jan, Ophanging brandstoftank heeft o.a. de hoogste gradatie van roestafkeur nl 8e. Dit houd in, dat de roestschade per bevestiging niet meer dan 25% mag zijn (doorgerot gedeelte). dus wat Sytze al zij klopt alleen weet ik niet wat het kapstokartikel onder deugdelijk repareren zegt. Groet Thijs

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

Repareren met pasklare gedeelten, DUS een pijp van minimaal dezelfde dikte erintikken, vastlassen, en het is PASklaar.

dit geldt dus voor de Nederlandse APK, dus in belgié weet ik het niet zeker.

Groeten Marcel

jhl (0) PRO, 16 jaar geleden

thx, ik hou jullie op de hoogte

jhl (0) PRO, 16 jaar geleden

om het probleem voorlopig af te sluiten : polyestermastiek in gaten gestopt, terug vuil gemaakt met modder (auto hangt er vol van) en klaar was kees. Keuring ok. Herstelling uitgesteld door klant.

Audifreak763 (0) PRO, 16 jaar geleden

En wie is hier de sigaar als er binnenkort iets fout gaat? Dit is geen reclame, lijkt mij.

jhl (0) PRO, 16 jaar geleden

klant is ervan op de hoogte......beslissing is aan hem. Maar wees gerust, heeft geen invloed bij een ongeval, is enkel versteviging.

sytze (0) PRO, 16 jaar geleden

Dat zijn niet mijn woorden, is niet voor niets zo'n zwaar te beoordelen punt.....

jhl (0) PRO, 16 jaar geleden

is nogal relatief hoor. Is buis met diameter van 3/4 cm. Moet zowieso hersteld worden, maar ja klant is koning zoals men zegt en het staat op zijn factuur vermeld dat er dit makement is aan zijn voertuig.....

Treb (0), 16 jaar geleden

[quote=jhl]...klant is ervan op de hoogte...beslissing is aan hem... Klant is koning...[/quote]
Moi,
Helemaal mee eens. Maar het opvullen met polyester, en vuil maken met modder zou ik dan toch ook aan de klant hebben overgelaten.
Groet,
Bert.

ErikAVO (0) PRO, 16 jaar geleden

KLANT IS KONING, MAAR JÍJ BENT DE BAAS! ALS JE IETS ZO REPAREERT NEEM JE JE EIGEN APK NIET SERIEUS.
hET GAAT OVERIGENS OVER EEN APART CHASSIS, DUS IN HOEVERRE HET IS DOORGEROEST IS DE VRAAG NIET, MAAR HET GAAT OM DE DIKTEVERMINDERING VAN HET MATERIAAL.

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

helaas gaat je verhaal van 2 kanten niet op erikavo. In belgië worden de wagens enkel gekeurd door keurstations van de overheid, dus de garagehouder mag alleen reparen en niet afmelden, daarvoor moet weer worden teruggegaan naar het keurstation.

Wat betreft de dikteafname, dit geld ALLEEN, voor een zelfdragend chassis, met een materiaaldikte van meer dan 2mm. Een daaraan bevestigd deel met een oorspronkelijke materiaaldikte van minder dan 2mm valt gewoon onder het gatprincipe.

Groeten Marcel

ErikAVO (0) PRO, 16 jaar geleden

Je hebt gelijk, ik had me snel genoeg gerealiseerd dat het Belgie betrof.
groet, Erik

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.