close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Vitara: chassisbaar doorgeroest

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Heb hier vitara waarvan de verbindingsbalk achteraan tussen de twee chassisbalken is doorgeroest. Het is een ronde buis waaraan de ophanging van de benzinetank is bevestigd.

Geplaatst door

jhl (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Oke Jan wil je wel helpen maar wat wil je weten ???????????

matthijs1 0
badge

16 jaar

Omdat de tank eraan bevestigd zit mag de ronde balk niet verrot zijn. Het makkelijkst repareer je die door er een iets dunnere buis doorheen te slaan en vast te lassen.

Sytze

sytze 0
badge

16 jaar

is dit nogal voorgevallen is mijn vraag? Ik moet er mee naar de keuring maandag en uit ingewonnen inlichtingen aldaar weten ze ook niet goe wa te doen.... Dus vroeg ik mij af of er collega's zijn die dit reeds voorgehad hebben

jhl 0
badge

16 jaar

He Jan, Ophanging brandstoftank heeft o.a. de hoogste gradatie van roestafkeur nl 8e. Dit houd in, dat de roestschade per bevestiging niet meer dan 25% mag zijn (doorgerot gedeelte). dus wat Sytze al zij klopt alleen weet ik niet wat het kapstokartikel onder deugdelijk repareren zegt. Groet Thijs

matthijs1 0
badge

16 jaar

Repareren met pasklare gedeelten, DUS een pijp van minimaal dezelfde dikte erintikken, vastlassen, en het is PASklaar.

dit geldt dus voor de Nederlandse APK, dus in belgié weet ik het niet zeker.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

thx, ik hou jullie op de hoogte

jhl 0
badge

16 jaar

om het probleem voorlopig af te sluiten : polyestermastiek in gaten gestopt, terug vuil gemaakt met modder (auto hangt er vol van) en klaar was kees. Keuring ok. Herstelling uitgesteld door klant.

jhl 0
badge

16 jaar

En wie is hier de sigaar als er binnenkort iets fout gaat? Dit is geen reclame, lijkt mij.

Audifreak763 0
badge

16 jaar

klant is ervan op de hoogte......beslissing is aan hem. Maar wees gerust, heeft geen invloed bij een ongeval, is enkel versteviging.

jhl 0
badge

16 jaar

Dat zijn niet mijn woorden, is niet voor niets zo'n zwaar te beoordelen punt.....

sytze 0
badge

16 jaar

is nogal relatief hoor. Is buis met diameter van 3/4 cm. Moet zowieso hersteld worden, maar ja klant is koning zoals men zegt en het staat op zijn factuur vermeld dat er dit makement is aan zijn voertuig.....

jhl 0
badge

16 jaar

[quote=jhl]...klant is ervan op de hoogte...beslissing is aan hem... Klant is koning...[/quote]
Moi,
Helemaal mee eens. Maar het opvullen met polyester, en vuil maken met modder zou ik dan toch ook aan de klant hebben overgelaten.
Groet,
Bert.

Treb 0

16 jaar

KLANT IS KONING, MAAR JÍJ BENT DE BAAS! ALS JE IETS ZO REPAREERT NEEM JE JE EIGEN APK NIET SERIEUS.
hET GAAT OVERIGENS OVER EEN APART CHASSIS, DUS IN HOEVERRE HET IS DOORGEROEST IS DE VRAAG NIET, MAAR HET GAAT OM DE DIKTEVERMINDERING VAN HET MATERIAAL.

ErikAVO 0
badge

16 jaar

helaas gaat je verhaal van 2 kanten niet op erikavo. In belgië worden de wagens enkel gekeurd door keurstations van de overheid, dus de garagehouder mag alleen reparen en niet afmelden, daarvoor moet weer worden teruggegaan naar het keurstation.

Wat betreft de dikteafname, dit geld ALLEEN, voor een zelfdragend chassis, met een materiaaldikte van meer dan 2mm. Een daaraan bevestigd deel met een oorspronkelijke materiaaldikte van minder dan 2mm valt gewoon onder het gatprincipe.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

Je hebt gelijk, ik had me snel genoeg gerealiseerd dat het Belgie betrof.
groet, Erik

ErikAVO 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.