Heb hier vitara waarvan de verbindingsbalk achteraan tussen de twee chassisbalken is doorgeroest. Het is een ronde buis waaraan de ophanging van de benzinetank is bevestigd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Oke Jan wil je wel helpen maar wat wil je weten ???????????
Omdat de tank eraan bevestigd zit mag de ronde balk niet verrot zijn. Het makkelijkst repareer je die door er een iets dunnere buis doorheen te slaan en vast te lassen.
Sytze
is dit nogal voorgevallen is mijn vraag? Ik moet er mee naar de keuring maandag en uit ingewonnen inlichtingen aldaar weten ze ook niet goe wa te doen.... Dus vroeg ik mij af of er collega's zijn die dit reeds voorgehad hebben
He Jan, Ophanging brandstoftank heeft o.a. de hoogste gradatie van roestafkeur nl 8e. Dit houd in, dat de roestschade per bevestiging niet meer dan 25% mag zijn (doorgerot gedeelte). dus wat Sytze al zij klopt alleen weet ik niet wat het kapstokartikel onder deugdelijk repareren zegt. Groet Thijs
Repareren met pasklare gedeelten, DUS een pijp van minimaal dezelfde dikte erintikken, vastlassen, en het is PASklaar.
dit geldt dus voor de Nederlandse APK, dus in belgié weet ik het niet zeker.
Groeten Marcel
thx, ik hou jullie op de hoogte
om het probleem voorlopig af te sluiten : polyestermastiek in gaten gestopt, terug vuil gemaakt met modder (auto hangt er vol van) en klaar was kees. Keuring ok. Herstelling uitgesteld door klant.
En wie is hier de sigaar als er binnenkort iets fout gaat? Dit is geen reclame, lijkt mij.
klant is ervan op de hoogte......beslissing is aan hem. Maar wees gerust, heeft geen invloed bij een ongeval, is enkel versteviging.
Dat zijn niet mijn woorden, is niet voor niets zo'n zwaar te beoordelen punt.....
is nogal relatief hoor. Is buis met diameter van 3/4 cm. Moet zowieso hersteld worden, maar ja klant is koning zoals men zegt en het staat op zijn factuur vermeld dat er dit makement is aan zijn voertuig.....
[quote=jhl]...klant is ervan op de hoogte...beslissing is aan hem... Klant is koning...[/quote]
Moi,
Helemaal mee eens. Maar het opvullen met polyester, en vuil maken met modder zou ik dan toch ook aan de klant hebben overgelaten.
Groet,
Bert.
16 jaar
KLANT IS KONING, MAAR JÍJ BENT DE BAAS! ALS JE IETS ZO REPAREERT NEEM JE JE EIGEN APK NIET SERIEUS.
hET GAAT OVERIGENS OVER EEN APART CHASSIS, DUS IN HOEVERRE HET IS DOORGEROEST IS DE VRAAG NIET, MAAR HET GAAT OM DE DIKTEVERMINDERING VAN HET MATERIAAL.
helaas gaat je verhaal van 2 kanten niet op erikavo. In belgië worden de wagens enkel gekeurd door keurstations van de overheid, dus de garagehouder mag alleen reparen en niet afmelden, daarvoor moet weer worden teruggegaan naar het keurstation.
Wat betreft de dikteafname, dit geld ALLEEN, voor een zelfdragend chassis, met een materiaaldikte van meer dan 2mm. Een daaraan bevestigd deel met een oorspronkelijke materiaaldikte van minder dan 2mm valt gewoon onder het gatprincipe.
Groeten Marcel
Je hebt gelijk, ik had me snel genoeg gerealiseerd dat het Belgie betrof.
groet, Erik
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar