close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Alto: CO te hoog

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 998

auto is afgekeurd wegens een zeer hoge co waarde nl 11 ,8 %.
Geen foutcodes aanwezig , vervangen zijn temp sensor in spruitstuk,
lamda sonde, gasklephuis , ECU, het gaat hier om een 4 cilinder multipoint motor.
Bij verhoogd toerental ook veel te hoog .

Geplaatst door

H van Breda (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit is onwaarschijnlijk hoog. Het lijkt er op dat de ecu een koude sensor voelt . Haal de stekker er af van die sensor en zet ter controle er een paperclip in die stekker. (wordt gezien als een hete motor.) Hoe lang heeft die meting geduurd. Veranderde die waarde nog alsof hij zoekende was? Hoogste waarde CO2 kan zijn 16%, en een beetje. Dus jouw motor maakte meer CO dan CO2 ook een rekord. Uitlaatpijp na de kop niet lek ??? Meet de waarde van de lambda-sonde . Zwart is signaaldraad. Sensor meet alleen als hij heet is en moet dan door het rijke mengsel boven de 0,8 a 0,9 volt aanwijzen . 0,45 volt lijkt op een defect van die sensor. LaMBDA SONDE zit in het spruitstuk. Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

Het lambda signaal is ok tijdens uitlezen, het co zakt na tijdelijk losmaken
van injector stekkers, maar na opnieuw starten weer zeer hoog.

H van Breda 0

13 jaar

Wil je de waardes even melden CO.... CO2 ..... de O2 en lambda getal > Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.