Suzuki Alto: Veel te hoog stationair in "choke" stand

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

Mijn Altootje uit 2002 loopt erg hoog stationair als de motor koud is.
Kan ik de toeren wat terugdraaien in de "choke" stand zonder de normale
stationair toerental te ontregelen?
Of kan ik iets wijzigen om een beetje normale waarde te krijgen?

Neet

Geplaatst door Neet (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Alto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Anders dan (laten) repareren wat er defect is, kun je niets doen.
Kan een defecte sensor zijn (koelwater temperatuur). Gaat er een storingslamp branden?

Neet (0), 13 jaar geleden

Ik heb de auto net en denk wel dat het normaal is. Alleen in vergelijking met al mijn voorgaande modellen, ook Suzuki's draait
deze gewoon te snel. Na een paar minuutjes loopt het motortje alweer een heel stuk relaxter.
Mag best een paar honderd toertjes minder naar mijn gevoel.

Moet je je is voorstellen als je de motor laat lopen tijdens krabben. Vinden de buren niet leuk.....
Ga ik eerst krabben en dan pas starten dan beslaat de hele boel en moet ik nog wachten.
Adem inhouden, ramen open, buiten ventilatie niets helpt dan. Alleen een warmer motortje helpt in dat geval.
Dus dan toch maar eerst starten en dan krabben.

Highway (115) PRO, 13 jaar geleden

Rene,

Ik denk dat het alleen maar lijkt. Je kunt daar niets aan afstellen en bij meeste auto's draait de motor meer toeren en dat maakt wat meer lawaai, bij een alto dan een dure BMW inverband met de isolatie. Ergens zit het verschil en bij jou is dat over het geheel je portomonee die niet veel dunner is geworden dan de eigenaar van de BMW.

Neet (0), 13 jaar geleden

Mijn Alto 1.0 uit 1999 had dat niet namelijk. Vandaar....

Ik kan het inderdaad niet vergelijken met mijn BMW Almera Tino

Neet (0), 13 jaar geleden

Hij draait wel erg snel stationair hoor.
Is er nou echt geen modificatietje ofzo?

A.Fieret (0) PRO, 5 jaar geleden

Ik had hetzelfde probleem ,

De koelvloeistof temperatuur sensor had ik vervangen . ( maakte geen verschil )

Het is onzin om auto,s met elkaar te gaan vergelijken !

Een bmw is geen suzuki deeuuhhh !!

Het kan zijn dat dit probleem in het gasklephuis zit ... te reinigen met remmen reiniger

Of de stel motor op de carburateur ( rechts ) doet moeilijk .
Deze zit met twee schroefjes vast .

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Een carburateur heeft deze auto niet. Dat is iets uit een heel ver verleden.
Los daarvan, het probleem is van 9 jaar terug. Dit zal wel opgelost zijn, of de TS heeft de auto niet meer.

Neet (0), 5 jaar geleden

De auto heb ik allang niet meer en is nooit opgelost geweest. Zal wel model-eigen zijn geweest.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.