Draai het stuur eens krachtig naar links en rechts en probeer tegelijkertijd de sleutel om te draaien ,
(niet teveel kracht op de sleutel zetten i.v.m. afbreken)
zolang hij op het stuurslot staat zal je de sleutel Nooit omgedraaid krijgen , hij moet dus eerst van het stuurslot af .
volgens mij maakt het voor de APK keuringseisen niets uit of de auto gestart moet worden
met een schroevendraaier i.p.v. een sleutel (als het gaat tenminste)
maar ik persoonlijk ben geen voorstander van zulke provisorische oplossingen.
een goed gebruikt contactslot kost ook geen vermogen bij een autodemontage bedrijf .
succes .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo allen,
Eerder vandaag problemen ondervonden bij het starten van mijn Suzuki Swift 1998. Toen wilde de auto nog net starten, dus heb ik er toen wat WD40 bijgesproeid maar vanaf dat moment wil de sleutel helemaal niet meer draaien. Hij zit overigens ook op het stuurslot.
Ik heb alles al geprobeerd, waaronder het zachtjes tikken met een hamer op de sleutel terwijl ik probeer de steutel te draaien. Ook nog meer kruipolie erbij gedaan en met een fohn het warm gemaakt maar niks werkt.
Ik heb kort terug groot onderhoud(distributieriem, olie verversen, remmerij etc. Bijna 500euro aan de auto uitgegeven. Nu is het geld wel even op.
Zouden jullie een oplossing hebben? Ik me er al even in verdiept en ik ben erachter gekomen dat je evt. de cylinder zou kunnen verwijderen en de auto dan met een schroevendraaier kan starten. Is dit eigenlijk wel volgens de APK en politie regels? De cylinders van de deuren doen het wel goed.
Hoor graag van jullie!
gr robert
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar