close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Baleno: Hoge ruststroom Baleno ?

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hoi,
Regelmatig zit ik de laatste tijd met een accu die maar net genoeg heeft om te kunnen starten.
Accu is nog geen jaar oud
Ik moet wel vermelden dat er weinig en ook korte ritjes mee worden gereden. Toch lijkt het er op dat er een valse gebruiker in het spel is omdat na een wat langere rit de accu na een paar dagen al weer zwak is.
Acu laad goed op, dynamo is ok.

4 maanden geleden ben ik op onderzoek uitgegaan met de amperemeter en liep er een ruststroom van ruim 50mA en na onderbreken van de min-pool was die ruststroom nihil.
Met die reset leek het probleem toen opgelost te zijn

Nu leek het weer mis te gaan met de accu capaciteit en ben opneuw gaan meten.
Nu liep er 70 mA in rust (contact uit en deuren dicht)
Deze stroom is nu niet meer op te heffen door de accu tijdelijk te onderbreken.
Na het verwijderen van zekering 8 (DOME) valt deze stroom weg.
Deze zekering blijkt verantwoordrelijk voor de volgende functies:
-radio
-ontvanger voor de afstand bediening centrale portiervergrendeling
-klok
-binnenverlichting

Ik heb nu deze zekering er maar even uitgelaten om verdere ontlading te voorkomen.
Mijn vraag:
Wat is een accepatbele ruststroom voor deze auto ( geen alarminstallatie)
en is dit een vaker voorkomend probleem en zo ja, welke van deze 4 bovenstaande oorzaken zou het probleem kunnen zijn.

Vast bedankt voor de reacties.

Geplaatst door

JvanderV (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Afhankelijk van wat er allemaal op de auto zit is een verlies van 6 tot 12 miliampere acceptabel te noemen.
Doet de CPV je niet de das om. Je moet de ampere meter plaatsen zonder de stroom onderbroken te hebben.

Weet je zeker dat de accu ontladen is? Kan het geen startprobleem zijn?

Dag Cor,

Bedankt voor je reactie
Ik heb als eerste gemeten zonder het circuit te verbreken inderdaad.
Het is geen start probleem aangezien er na een nachtje op een ladertje weer genoeg pit in zit.
Verder zit er niets extra's op die zekeringgroep buiten wat ik allemaal heb opgesomd in het bovenste bericht.
Helaas is het al snel donker als ik 's avonds thuis kom en kan ik niks meer onderzoeken.
Ik ga zaterdag als eerste de radio er maar eens afhalen, kijken hoe dit uitpakt.
Ik laat het weten.

Jaap

JvanderV 0

13 jaar

De oplossing:
Het probleem zat dus in de autoradio.
Ik ga nu de permanente plus ingang ook aan het contact hangen.
Daarmee is het probleem opgelost.
Nadeel is dat ik iedere keer de zenders handmatig moet opzoeken.

JvanderV 0

13 jaar

ander radio kopen,optie??? is ie wel goed aangesloten een draad permanent stroom en de andere via kontakt?? toevallig geen elektrische antenne op aangesloten?of versterker?

Robbie
Bedankt voor je reactie.

Het heeft jaren goed gewerkt.
Radio is goed aangesloten
Ik ben zelf electronicus en heb de radio al uitgebouwd en onderzocht
Ik ga hier geen moeite insteken aangezien deze maar zo'n 60 euro was
Ik kan ook geen schema vinden op internet van de radio.
Ik laat er nu niet meer permanenent 12 V op staan en zal op termijn inderdaad wel een nieuwe gaan kopen.

JvanderV 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.