gisteren de originele carburateur van mijn SJ413 vervangen voor een carb van een Metsubsidie Colt,
iets wat we al eerder met succes gedaan hebben, iets wat door heel wat SJ rijders ook al gedaan is...
dit past dus gewoon...
Feit :
Na vervangen gestart, dit ging eigenlijk zonder noemenswaardige problemen...
echter...heel hoog stationair ( 3000 toeren )...blijft ook op dit toerental draaien,
zelfs na loskoppelen gaskabel blijft hij joelen.
bij het uitzetten van de motor blijft hij nog effe na rammelen....
heb geprobeerd middels de stelschroef onder de "gashendel" dit te regelen, ook zonder succes....
wie kan de oplossing geven ????
HELLUP.....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
geen luchtlek in het inlaattraject?
[quote=fastbreakrijder]geen luchtlek in het inlaattraject?[/quote]
geen idee,
dus mogelijk de voetpakking lek ???
hoe kan ik dit controleren ??
spuit wat remmenreiniger of wd40 oid over de lengte van het inlaattraject.
reageert de motor hierop zit er ergens een luchtlek.
[quote=fastbreakrijder]spuit wat remmenreiniger of wd40 oid over de lengte van het inlaattraject.
reageert de motor hierop zit er ergens een luchtlek.[/quote]
oke, ga ik vanmiddag testen..Thanks !!
HEEEEEL vreemd geval die SJ....
na het inbouwen dus een stationair toerental van ca 3000 toeren...
gisteren het gebakje weer gestart was het stationair toerental rond de 1500 toeren...
heel vreemd, dat er na een dikke uur weer gestart werd en het toerental nog verder gezakt was...
en let op : HELEMAAL niks aan gedaan, alleen met WD 40 gekontoleerd of er ergens een lekkage was
( toen was het toerental al gezakt naar 1500toeren....)
vreemde dingen die SJ's
Komt dit mogelijk door een verkeerd afgesteld verhoogd toerental zolang de choke in werking is.
Hans
[quote=Hans4037]Komt dit mogelijk door een verkeerd afgesteld verhoogd toerental zolang de choke in werking is.
Hans[/quote]
Hallo Hans,
dat dacht ik in eerste instantie ook,
heb uiteraard de motor maar noodgedwongen een tijdje hoog stationair laten lopen en heb er
een stukje mee gereden om hem warm te rijden,
ondanks dat de motor redelijk op temp. was bleef het hoge toerental....
gisteren gestart met koude motor, liep toen op 1500 toeren ( ongeveer )
naderhand liep hij ineens mooi rond de 1000 toeren...
ben benieuwd wat hij straks doet, zal dan wel helemaal niet meer starten ;-)
Is het een enkeltraps carburateur? anders zou de tweede trap op een kiertje kunnen blijven staan.
Hans
[quote=Hans4037]Is het een enkeltraps carburateur? anders zou de tweede trap op een kiertje kunnen blijven staan.
Hans[/quote]
Volgens mij gewoon een normale carburateur, komt van een Colt 1.5 vermoedelijk ( was even niet "af te lezen" van het wrak bij de sloper ).
heb nu voor de derde keer een SJ voorzien van een dergelijke carb. vorige keren geen problemen ondervonden.
wordt trouwens vaak door SJ courreurs gedaan die carb. wissel
gisteren dus weer de SJ gestart, nu loopt die weer veel te hoog stationair...ca 2000 toeren.
de proef met WD40 geeft geen resultaat, er treedt geen verandering in...
ik overweeg om de ori carb er weer op te draaien...bleehhhhh ;-)
heeft deze carb geen demper op de gasklep zoals een vitara deze blijven wel s hangen
[quote=markster]heeft deze carb geen demper op de gasklep zoals een vitara deze blijven wel s hangen[/quote]
Mark het vreemde is dat de carb telkens op het zelfde toerental blijft hangen,
denk als de demper (als die er al op zou zitten ) bleef hangen deze wellicht na een
keer of wat gas geven zou moeten veranderen...??
ik sloop de carb. er gewoon weer eens vanaf, probeer er maar weer eens een andere pakking tussen te prielen, kijken of dit enig effect heeft...
je weet maar nooit.
Hallo ik heb een sj 413 met een colt carburateur en nu weet ik dat er tussen het vacumslagetje eendrukklepje zit en dat de voetpakking dicht moet worden gekit, ik heb dit laten doen in rheene bij een man van de suzukiclub kosten toen met inzetten 110,00 compleet is 1 1/2 bezig top man .
17 jaar
van wat voor bouwjaar is de carb als ik me niet vergis kan jw allen de carb gebruiken van een 1500 colt modeljaar 1986/1988
maar je kan ook een compleete carb met spuitstuk er op zetten van een suzuki swift 1300 GS van bouwjaar 1988/1989 werkt nog beter ook in het terein
greetz Harold
[quote=Hobie]van wat voor bouwjaar is de carb als ik me niet vergis kan jw allen de carb gebruiken van een 1500 colt modeljaar 1986/1988
maar je kan ook een compleete carb met spuitstuk er op zetten van een suzuki swift 1300 GS van bouwjaar 1988/1989 werkt nog beter ook in het terein
greetz Harold[/quote]
Er kunnen meerdere types gebruikt worden, er staat ergens een uitgebreide lijst met Carb's die gemonteerd kunnen worden, de mijne komt uit een 1988'er model.
op het moment zit er weer de originele carb op, die alleen met koude start even een aanloop nodig heeft....
prutteld en stotterd en maakt geen toeren, denk dat de choke er domweg niet op gaat.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki SJ 413 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar