ik heb ooit eens gehoord dat suzuki de kleppen "hoger" heeft zitten in de cillinderkop,
waardoor bij het eventueel breken van de distributie riem de kleppen niet geraakt kunnen worden
door de zuigers....
is dit een fabeltje of waarheid ??
( oude fiat motoren uit bv de pinda hadden dit wel )....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
fabeltje
riem stuk+ minstens 3 kleppenkrom
[quote=CARS&MOTORS]fabeltje
riem stuk+ minstens 3 kleppenkrom[/quote]
vermoeden had ik eigenlijk al...echter dit verhaal werd mij destijds door een monteur bij de dealer voorgeschoteld....( wel even erbij vertellen dat het om een Vitara ging ;-) )
Dit is geen fabeltje en heeft de monteur je niets voorgeschoteld..
Voor vrijwel alle Toyota benzine motoren vanaf ongeveer '80 - '85 (A,S,M,J,Z) geldt dit ook voor de Vitara en hebben de naam "non-interference motoren". Als de D-riem knapt kunnen de zuigers de kleppen niet meer raken.
Er zijn meerde auto merken die "non-interference" motoren hebben vanaf een bepaald bouwjaar?
en dit is een SUZUKI 413
dat is geen toyota
Alleen de 3 cilinders hebben dat. De rest van alle suzuki s gaan er zo ie zo paar kleppen krom.
16 jaar
Bij een SJ413 en Samurai raken de zuigers de kleppen niet. Zijn non interference motoren. Geldt alleen voor de 8kleppers, bij de 16kleppers heb je wel schade.
Mvgr Sander
16 jaar
kom effe bij me langs
er staat er een
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki SJ 413 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar