Hallo
Ik heb een Suzuki (eerste model) Alto uit 1983 met een 800cc drie pittertje er in .
Omdat de carburateur kapot was (vernield door de vorige eigenaar en ik geen vervanger kon vinden heb ik er nu met een zelf gemaakte flens een Webertje van een fiat 127 903 cc op gezet en dat loopt uitstekend (aanrader voor mensen met het zelfde probleem)
Dit heeft niets met mijn vraag te maken, maar wat mij op voel dat het fiat motortje waar ik die carburateur af heb gehaald er een tuimelaar trein van een cinquecento met hydraulische klep stoters op zat en dat is niet standaard voor die 127.
Nu ken ik dat van een vriend van me , die heeft ook zo'n cinquecento en dat motortje is zo stil, je hoort echt geen klepstoter tikje..
Mijn vraag , hebben nieuwere types Suzuki driecilinders dat ook ? ik bedoel met hydraulische units ipv stel schroefjes ?
Ik kan het nergens vinden, misschien gebruik ik de verkeerde zoek opdracht ik weet het niet .
Als dat zo is welke types hebben dat EN zou dat ook op mijn drie pittertje passen ?
Ik vind dat deze met 0.25 mm speling (internet) wel erg veel lawaai maken terwijl de rest van het motortje muis stil is
Wie weet dit ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nee moeten nog steeds gesteld worden. En nog eens nee, past niet op jouw suzuki
maar die 0,25mm klepspeling met een bovenliggende nokas dus geen stoterstangen kan dat niet minder ? ik vind dat idioot veel
10 jaar
Waarom er zijn motoren met een nog grotere speling.
Als je de klepspeling op de juiste wijze afsteld maakt het niet echt veel lawaai , zeker geen overtollig getik.
Het geeft te maken met de uitzetting van de gebruikte materialen , daarom deze tolerantie , des te beter de kwaliteit en de kleinere onderlinge uitzettingscoefficient des te kleiner de speling.
Tevens heeft de klep een minimale contacttijd nodig om zijn warmte af te geven aan de zitting , anders verbrand hij bij voorbaat.
klepspeling is koud 0.13 en 0.18,
gr Thorpe
[quote=thorpe]klepspeling is koud 0.13 en 0.18,
gr Thorpe[/quote]
Dat klinkt mij ook heel logisch voor een motor zonder stoter stangen waarbij de nok as direct de tuimelaars beweegt
Bij de eerste motoren waar ik aan gewerkt heb met een nok as onderin en lange stoter stangen, OK dat is begrijpelijk
Ik heb op diverse websites gezien dat de klepspeling 0.25 is met een warme motor en ik vind dat gewoon heel erg veel ...
10 jaar
[quote=kaleido 1]Waarom er zijn motoren met een nog grotere speling.
Als je de klepspeling op de juiste wijze afsteld maakt het niet echt veel lawaai , zeker geen overtollig getik.
Het geeft te maken met de uitzetting van de gebruikte materialen , daarom deze tolerantie , des te beter de kwaliteit en de kleinere onderlinge uitzettingscoefficient des te kleiner de speling.
Tevens heeft de klep een minimale contacttijd nodig om zijn warmte af te geven aan de zitting , anders verbrand hij bij voorbaat.[/quote]
Grotere klepspeling vind je bij motoren met een onderliggende nokas met lange stoterstangen die ook uit zetten, met een bovenliggende nok as met tuimelaars is dat niet het geval dan zou je in principe alleen uitzetting van de kleppen zelf en misschien de tuimelaars moeten rekenen en dan is 0,25 voor zo'n piepklein motortje wel erg veel
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar