👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
ik heb een baleno uit 1999, onlangs had de wagen geen vermogen meer en begon te horten en te stoten, later heb ik de anwb erbij gehaald, en zag dat mijn kathalysator 1 rode vuurbal was ????
Hij vertelde mij dat mijn Kathalysator verstopt zat en deze moet laten vervangen. Dan zou het probleem verholpen moeten zijn.
vandaag heb ik mijn kat vervangen, nu prutteld/ ploft een beetje uit de uitlaat en hij loopt onregelmatig.
of terwijl hij doet nog precies het zelfde als toen de anwb kwam maar wel € xx- lichter
kan iemand mij vertellen in welke richting ik moet laten zoeken. ???
Alvast bedankt
Jeroen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat rood-gloeiend staan wordt veroorzaakt door brandstof die in de kat verbrandt.
Uiteindelijk zal de kat daarvan dicht gaan zitten. Dat verklaart je vermogens verlies.
Het pruttelen/ploffen geeft ook aan dat er nog steeds brandstof in de uitlaat explodeert.
Dus ook deze katalysator is op weg richting eeuwige jachtvelden.
Misschien toch maar langs de dealer voor een diagnose van het onderliggende probleem?
Beste Oldford,
ik heb heb hem laten uitlezen bij de dealer daar kwam het volgende eruit :
Code 23 iat malf low volt ( inlaat lucht temperatuur sensor )
kan u mij vertellen waar ik deze kan vinden?
hoor het graag
alvast bedankt
Jeroen
12 jaar
Dat is de sensor die in de slang tussen het luchtfilter en de motor zit.
Zo te zien een simpel plastic dingetje, maar nadat ik hem in mijn Baleno een paar jaar terug had vervangen stuurde de ECU weer correct aan en liep mijn motor weer als van ouds.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar