Mijn suzuki vitara loopt s'"morgens als het koud weer is,even op 3 cil.Daarna loopt hij prima verbruikt geen koelvloeistof en de koppakking is kort geleden vervangen.bougie kabels.verdeelkap,rotor heb ik ook vernieuwd.ik hoor de kleppen wel aardig tikken.Wat zou het kunnen zijn?
Gr Henk
Geplaatst door henk-1 (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Vitara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden
choke niet goed afgesteld
krijgen de buitenste cilinders te weinig
goed afstellen(laten)
tikken vd kleppen kan in te dike olie zitten
henk-1 (0), 17 jaar geleden
Alvast bedank Jerry.Het probleem kwam eigenlijk meteen nadat ik die koppakking had vervangen ,er komt ook aardig wat witte rook uit maar na een klein stukje rijden stopt het met roken en loopt die motor ook normaal.Ik denk verkeerd afgestelde kleppen dat een paar niet helemaal sluiten bij koude motor, zou dat niet kunnen?Olie is ook niet te dik.hoe zou ik de choke kunnen afstellen?
Gr Henk
CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden
dat roken komt met koude motor door de uitlaat
deze koelt nogal snel af en geeft dan veel condens
als je geen koelmiddel verliest geen zorgen maken
kleppen kan je speling controleren maar denk net dt dit t problm is
tikken ze alleen koud of ook warm
en de choke moet je even kijken
zit een soort tand beugel op
hier zit een hevel voor de choke klep op
zijkant een schroef lossen kan e m afstellen
henk-1 (0), 17 jaar geleden
ja dat zal wel want het lijkt inderdaad op condens en ik verlies geen koelvloeistof .Moet ik die choke rijker afstellen,die schroef wat losser , bedoel je dat?O ja ,de kleppen tikken bij koud en warm.
CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden
je moet het heveltje verstellen
klinkt tegen strijdig maar ik stel ze iets losser en pas toerental aan zodat ie 150 rpm harder loopt als warm stat
henk-1 (0), 17 jaar geleden
Ik ben nog niet aan toe gekomen,maar ik hou je nog op de hoogte.
Bedankt alvast Henk
henk-1 (0), 17 jaar geleden
ik ben erachter gekomen dat er een scheurtje in mijn motorblok zit daar komt wat koelvloeistof uit heel weinig boven
die startmotor.dat lijkt me eeen duure reparatie.of valt dat mee?help
CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden
probeer eens met een stopleak
als t weinig is helpt t wel een poosje
alst later weer lekt kan je altijd nog sleutelen
wat ik ook weleens heb gedaan
was van een zeeman die dit ook deden op zee
beetje koffie dik met suiker mengen en dit in t koelsysteem
werkt super is alleen en klieder drek als je m later moet spoelen
henk-1 (0), 17 jaar geleden
Bedankt voor de tip, maar kan dat gelast worden of moet er een ander blok op?Ik baal van, die auto ziet er nog heel goed uit .het is een scheurtje als een naald of is er wat om op te smeren?
The11311 (0), 17 jaar geleden
Sommige swifts en alto's, ja zelfs wagon r's hebben hier continu last van :P
henk-1 (0), 17 jaar geleden
graag een antwoord op mijn vraag
groet en dank alvast henk