auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Suzuki Alto: motor schokt en slaat af

Bouwjaar: 1988

Hallo...
ik heb het volgende probleem,
mijn alto start normaal en rijd de eerste 30 km goed, alleen als je verder rijd valt ineens de power weg en begint de motor te schokken alsof het geen benzine meer krijgt!
meestal druk ik dan mijn koppeling in en dan valt de motor uit!
wat is het probleem?
welk onderdeel zal ik moeten vervangen?

Geplaatst door

arnoud697 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Arnoud,

Dit lijkt op een verstopt benzinefilter die word nog wel eens vergeten te vernieuwen bij deze auto's.
Het filter zit onder de linkerdorpel ter hoogte van het achterwiel.
Het zou ook kunnen dat de benzinepomp slecht begint te worden.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

kan ook de vlotternaald zijn , meschien dat deze versleten is
of blijft hangen , waardoor hij te veel benzine krijgt en
verzuipt (vlotterkamer loopt over)
ik heb dit al eens eerder meegemaakt bij een auto , na veel zoek
en speurwerk bleek het dat dus te zijn.
maar ik zou eerst (zoals hans zegt) het benzine filter vervangen.

suc6 tinus (en laat even weten wat het was)

Tinus11474 0

19 jaar

de vlotternaald? waar zit die en hoe vervang ik die, ga morgen kijken of ik de filter kan vervangen!! bedankt voor je reactie

arnoud697 0

19 jaar

de vlotternaald (ook wel vlotterpin genoemd) zit in de vlotter-
kamer van de carburateur , deze zit met een asje en beugeltje
vast aan de vlotter , je kunt deze bereiken door de bovenzijde
van de carburateur eraf te schroeven .
door het beugeltje en de vlotter zit een *klein* asje deze kun
je er uit schuiven , de vlotternaald zit aan het beugeltje ,
kun je er zo uit halen (kijk wel hoe alles gemonteerd zit voordat
je het loshaalt) het beugeltje niet vervormen omdat anders de
afstelling niet meer klopt. de vlotternaald heeft een spits
rubber kopje . soms is reinigen van de naald al voldoende
(omdat ze vrij prijzig zijn meschien een optie) maar aangezien
het bouwjaar denk ik eerder slijtage .
vergeet niet een nieuwe carburateur pakking te monteren
i.v.m. lekkage / valse lucht.
ik zou wel eerst met het benzine filter beginnen meschien is
dat al de oplossing.

suc6 tinus

Tinus11474 0

19 jaar

nou ik weet nog niet of het probleem is verholpen (morgen ga ik weer een stuk rijden) maar de contactpuntjes van de verdeler zijn bijna op, heb ze n beetje geveild, tevens bleek een van de sproeiers van de carburateur verstopt te zitten, toen hebben we alle sproeiers eruit gehaald en alles met een compressie pomp de carburateur doorgespoten. Nu loopt hij stationair ook n stuk beter!! zal hij het op lange afstand ook volhouden?? we zullen het morgen zien, bedankt voor je tip tinus

arnoud697 0

19 jaar

nieuwe contactpunten monteren is een bekend euvel en ze zijn daar er gevoelig op veilen werkt niet is maar een noodoplossing
succes jan

classix 0

19 jaar

Arnoud,

Als het probleem zich pas na 30 km voordoet zal het waarschijnlijk geen onstekingszaak zijn. Ik zou ook eerder denken aan een brandstofprobleem (filter). Of trekt je brandstoftank wellicht vacuum vanwege een defect in de ontluchting (merk je als je na 30 km de benzinedop losdraait en een gesis ontsnapt.

Wim12207 0

19 jaar

ik ga strax een stuk rijden dus we zullen zien of het verholpen is, maar als het nou aan de ontluchting licht, waar zit dan het probleem en wat moet ik dan vernieuwen?

arnoud697 0

19 jaar

nou ik heb de contact puntjes vernieuwd, nieuwe rotor + kap. Ook nog een universele benzine filter vervangen (die zit vlak voor carburateur) toen ging ik het testen, na 30 km begon de motor weer te haperen en sloeg ie weer af....
wie kan mij vertellen wat er mis is?

arnoud697 0

19 jaar

lijkt toch of je tank vacuum trekt ontluchting van je tank waarschijnlijk verstopt zit achter bij je vulopening probeer anders eens zonder benzine dop als hij het dan niet meer doet is het zeker vacuum
succes jan

classix 0

19 jaar

Ik rijd een Alto van 2003. Bij het losdraaien van de tankdop merk ik ook dat er een vacuum is ontstaan, (sissend geluid). Echter ik heb geen problemen met starten en hij slaat ook n iet af. Is het toch raadzaam om naar de dealer te gaan? Ik dacht dat het normaal was voor dit soort auto's

ik ga zaterdag de benzinefilter (onder linker deur) vervangen en tevens wat leidingen die in de carburateur lopen, kijken wat voor n effect dat heeft.
als het de ontluchting van de tank is, hoe kun je die schoon spuiten (vanuit tank)of ook vervangen?

arnoud697 0

19 jaar

Ik had het zelfde probleem. Ik ree en na 20 minuten begon het te schokken en had ik geen benzine toevoer meer. Ga een stukje rijden krijg je gestotter stop dan en doe de tankdop open (20 seconden) en rij weer een stukje rijd die weer een stuk goed dan ligt het aan de vacuum. Gewoon dop los schroever en schoon maken.

bollle 0

19 jaar

Bedankt voor jullie reacties, het probleem is opgelost. Het was blijkbaar de benzine filter, die heb ik vervangen. Vandaag heb ik 65 km gereden, alleen viel de motor uit toen ik ging in parkeren. Waarschijnlijk iets met de carburateur!

arnoud697 0

19 jaar

Mooi mooi zelf moet ik deze ook denk ik vervangen maar hoe duur was de benzine filter. En waar zit deze precies(liefst foto)

bollle 0

19 jaar

hij zit net voor je linker achter wiel, kan niet missen!
zit geklemd in een ijzeren omhulsel. foto volgt!

arnoud697 0

19 jaar

Ik ga ook even kijken hoeveel was jij er voor kwijt??

bollle 0

19 jaar

BRANDSTOFFILTER
LEIDINGFILTER 76X57X? AMC 8.45
http://img334.imageshack.us/img334/8110/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />

Hans4037 0
badge

19 jaar

hartstikke bedankt. Ik ga binnenkort ook even vervangen. moet nu wel lukken denk ik. hoe zit het trouwens met vervangen en tijdelijk dichten van de leiding?

bollle 0

19 jaar

Het heel snel doen of de leiding vanaf de tank even afstoppen met een passend boutje oid.
Let er wel op dat de brandstof niet op straat loopt daar staan fikse boetes op.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

Ja ik heb een oprit (zal me vader leuk vinden) maar ik leg er wel een zeil onder en stop en een schone bout in aan beide kanten. Maar moet ik nog specialen maten doorgeven voor die filter of is het universeel

bollle 0

19 jaar

Als je automerk en type/bouwjaar opgeeft kan het niet mis gaan.
Succes er mee.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

wij klapten de benzine slang ff dubbel, zo hard stroomt het er ook niet uit.
ik was 8 euro kwijt ofzo.

arnoud697 0

19 jaar

Ik heb de benzine filter gewisseld. Kon niet missen makkelijke taak. Alleen hij schokt nu nog steeds kan het een lucht toevoer probleem zijn want als ik de choke deels uittrek rijdt ie wel goed. iemand nog tips

bollle 0

19 jaar

ik heb ook alle slangetjes die naar de carburateur gecontroleerd, sommige waren poreus, wat valse lucht kan aantrekken. nieuwe slangetjes erop zetten....ook makkelijk

arnoud697 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.