Mijn altootje begint ineens bij een warme motor stationair heel beroerd te lopen. Als je de toeren iets hoger houdt (choke) gaat het beter. Iemand idee waar ik het moet zoeken?.
Geplaatst door tyberium (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Alto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden
Heb je ook het gevoel dat de motor minder trekt? vaak staan de contaktpunten dan bijna dicht.
Even afstellen op 0.4mm,als het dan niet verholpen is zal het stationaire gedeelte van de carburateur verstopt zitten.
Hans
tyberium (0), 18 jaar geleden
Hij houd volgens mij niet in. Is dan carb-cleaner er door spuiten voldoende? of moet ie helemaal uit elkaar?
RoelV (0) PRO, 18 jaar geleden
Ik denk dat je toch effe je contactpunten na moet kijken en het ontstekingstijdstip. (graadje of 6 voor bovenste dode punt)
tyberium (0), 18 jaar geleden
Ik heb de accu, verdelerkap en de bobinekabel reeds vervangen na aanschaf 2 maand terug. Welke contactpunten bedoel je?
RoelV (0) PRO, 18 jaar geleden
Ik bedoel de contactpunten in de verdeler, onder de verdelerkap dus. Dat is dat ding wat open en dicht gaat, als je de auto naar voor en naar achter duwt danwel trekt.
tyberium (0), 18 jaar geleden
Ok,moet ik die maar eens bekijken. Verder trilt het stuur enorm als ik rem boven de 50km/h en brand er af en toe een rood rond lampje met een uitroepteken...lijkt me ook ni goed..enig idee wat dat kan zijn?
RoelV (0) PRO, 18 jaar geleden
Dat rode lampje lijkt me remvloeistofpeil controleren en dat trillen zal wel kromme remschijven zijn. Wellicht is het peil van je remvloeistof gezakt door versleten remblokken. Kijk dit eens na. Is dit zo? Dan kun je overwegen om gelijk je schijven te vervangen. Dan is het probleem zeer waarschijnlijk geschiedenis.