auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Suzuki Alto: Spanning op de distributie snaar.

Bouwjaar: 1996

hallo,

Ik wil graag weten hoe je de snaar op spanning brengt.
Is alleen de veerdruk aan de spanner voldoende, dan spanrol vast zetten?
Of handmatig toch het blikje wat naar beneden drukken, heeft hefboomwerking op de spanrol?
Ben nl. bang dat het stiekem toch net niet strak genoeg staat.
Trouwens, het spanveertje heeft een demper in zich.
Een moeilijk gebogen stukje ijzerdraad wat in het veertje zit.
Nu ben ik wel aardig technisch, maar ik begrijp hier totaal het nut niet van, laat staan de werking.
Als spanrol en die spanbeugel vastgedraait zijn, beweegt er niets meer natuurlijk.
Graag een reactie.

Geplaatst door

burgkop (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Handmatig het afstelblikje een zetje meegeven, daarna spanning voelen door aan de lange zijde van de riem tussen duim en wijsvinger een halve slag proberen te draaien.Dit is in de meeste gevallen een correcte afstelling.

gosse3817 0
badge

19 jaar

Bedankt voor reactie.
Is alweer een tijd geleden.
Inderdaad had ik het blikje iets handmatig meegedraait.
Bij starten was de snaar hoorbaar, dus misschien iets te strak.
De dealer gaf deze afstelling:
Spanrolbout losdraaien zodat rol en blikje vrij zijn.
Draai de krukaspoelie 2 slagen rechtsom, zonder aan het blikje te komen.
Draai nu de poelie een halve slag linksom, zonder aan het blikje te komen.
Draai de bout vast.
Nu heb je geen geforceerde hefboomkracht op de riem en 'hangt' hij eigenlijk in zijn eigen veerdruk.

Wie het hier niet mee eens is mag uiteraard een reactie geven.

burgkop 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.