mijn probleem is dat ik de koppakking vervangen heb. en nou wil me de motor niet meer starten alles werkt normaal onsteking op tijd nokkenas krukas staan goed ten opzichte van elkaar, benzine krijgt ie , en heeft compresie
net heb ik wel wat raars gevonden als ik de motordraai in de draairichting van de motor dan komt de klep timing niet overheen met de onsteking net alsof de motor de foute kant op start ,als ik naar de rotor kijk start ie rechtsom maar ga ik naar de kleptiming kijken die is beter als de rotor linksom zou draaien . dan zie je ook dat de kleppen hoe het hoort open gaan
maar als ik de normale draairichting aanhou lopen lopen ze de foute richting op ik hoop dat iemand me hierbij ken helpen
mark
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja dat kom overeen
tot je hem verder draait in de draai richting het lijk net of alles zich 180 graden verdraait heef
t
mark
Staat de nokkenas afstelling niet een halve slag verkeerd.
Hans
nee nokkenas staat op merk teken das het rare
19 jaar
Staan dan de kleppen van de vierde cilinder op tuimelen? dus uitlaatklep gaat dicht en inlaatklep gaat open.
Hans
oeps was ik vergeten te vermelden maar het is maar een 3 pitter maar de kleppen van de 3 de cilinder staan dan op tuimelen klopt dat
19 jaar
Waar staat de rotor dan,komt dat overeen met de eerste cilinder.
Hans
Dat is inderdaad vreemd maar ik kan zo op afstand niet iets bedenken wat er dan gebeurd.
Hans
ja ik weet het ook niet hoe het ken toch is het zow haha nouja toch bedankt voor je hulp zover dat kon over afstand
mark
19 jaar
maar als ik de motor de andere kant op draai lopen de kleppen mooi mee het is net alsof de onsteking de foute kant op draait
alsof de nokkenas er fout inzit en die heb ik niet eruit gehad
19 jaar
Ben jij niet in de war met de juiste draairichting.
Hans
nee want als ik de motor gewoon start draait de rotor rechtsom maar ik weet wel dat het probleem in de onsteking zit als ik probeer te starten knalt ie uit de carb
19 jaar
Zitten de bougie kabels wel goed/juiste volgorde??
Rene
als de derde cil op tuimelen staat heeft de eerste geen ontsteking dit geld alleen bij een 4 cilinder.
op de krukas en de nokken as zit een spie op en die moeten allebij omhoog wijzen dan komen ook de merktekens overeen en dan moet de ontsteking op de eerste cilinder gezet worden.
VOLGENS MIJ MOET DE KRUKASSPIE OMHOOG WIJZEN EN DE PUNT OP DE NOKKENASPOELIE OMLAAG
ja ik weet het niet zeker ik heb nagevraagt bij de suzuki en die deden vaag die zeiden het merkteken op de nokkenaspoelie omhoog maar dan heb ik dus deze volgorde maar hoe moet het dan bij een 3 cil
of heeft iemand een schema van een alto van 94 dus van de merktekens
19 jaar
merkteken nokkenas wijst naar beneden en van de krukas naar boven de ontstekingsvolgorde is1-3-2
groetjes
Merkteken nokkenas omlaag, krukas omhoog merktekens moeten in een rechte lijn tegenover elkaar staan.Nu de verdeler monteren, zodanig dat de rotor naar de 1ste cil. wijst van de verdelerkap.
dus de pijl op de nokkenas moet omlaag wijzen dan moet ik dat maar eens proberen maar dat is dan wel een wazig principe of meen ik dat maar
19 jaar
HIJ LOOOOOOPT wel nog brak dus ga ff de onsteking afstellen maar alvast bedankt voor alle goeie tips vooral de laatste 3
mark
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar