Ik heb het volgende probleem met mijn 1.0 3 cilinder alto uit 1989:
Het oliepeil stijgt steeds. Wanneer ik de olie aftap is hij zeer dun en ruikt erg naar benzine. Er komt duidelijk benzine in mijn carter. Ik heb het brandstofpompje al vervangen omdat ikd acht dat deze zou lekken,echter het probleem blijft zich voordoen. Heeft iemand een goede tip voor mij wat de oorzaak van dit probleem kan zijn?
Met vriendelijke groet,
Boudewijn Blok
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Alto 1.0 uit 1989? Alto 0.8 denk ik, hoe hoog is het benzine verbruik, gaat de choke wel open.
kijk eens wanner je gereden hebt in de cabrateur ik denk dat hij door blijft lopen en dat zo je zuigers vollopen op een paar uur zakt dat het carter in buiten dat en het benzinepompje kan ik ff niks anders verzinnen.loopt hij nog wel goed .op 3 cilinders
19 jaar
blijft het sjookklepje niet gedeeltelijk gesloten of heb je net als ik wel eens de verkeerde brandstof (diesel)er in gehad en kon je alleen doorrijden door flink te sjoken gevolg brandstof
kwam via de overstort in de karter uit? en het olie pijl steeg
daarna geweldig
19 jaar
Bedankt voor jullie reacties!
Het benzine verbruik is aan de hoge kant moet ik eerlijk zeggen. De chokeklep blijft niet hangen en gaat gewoon open. Ik start hem met choke en als ie warm is schuif ik de choke terug en daalt het toerental gewoon zaols het hoort. Hij loopt verder echt perfect. Ik heb wel brandstof vermengt met diesel in mijn tank gehad. Ik denk dat ik nu een tankbeurt of 5 verder ben en ik heb hem nadat er diesel inzat helemaal leeg gereden.
Aan de ene kant: Ik had zelf al zitten denken dat het aan de diesel lag die toen in mijn tank zat alleen hij rookt niet meer sinds ik de tank heb leeggereden en de olie in mijn carter ruikt sterk naar benzine ipv naar diesel.
Aan de andere kant is het wel begonnen na de verkeerde tankactie. Vandaar dat ik de brandstogpomp heb vervangen omdat ik vermoede dat het membraam stuk was door de verkeerde brandstof.
Ook had ik last van een hoge druk in de tank. dat merkte je zodra je de tankdop opende, dan hoorde je ontsnappende lucht. Ik had het idee dat door de druk de brandstof via de leidingen mijn carburateur ingestuwd werd waardoor hij overliep en het in mijn inlaatspruitstuk terecht kwam en vervolg. Om deze reden heb ik de eenrichtingsklep van de beluchtingsslang van de tank al verwijderd zodat de tank gewoon belucht kan worden. Dit heeft echter niet tot een positief resultaat geleidt.
Nu een concrete vraag: Stel dat mijn carburateur blijft lopen, wat zou hier dan de oorzaak van zijn. Vlotternaald die niet afsluit? Of vlotter die blijft hangen? Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
Groeten Boudewijn Blok
19 jaar
als je de tankdop opend hoor je denkelijk vacuum ,dus zal de ontluchting dichtzitten ,als je de luchtfilter erafhaald kun je in de cabrateur kijken of hij druppelen blijfd .zal inderdaad de vlotter doen .
19 jaar
Bij een alto staat de tank op overdruk (de tankdop sist als je deze los draad)dit is normaal!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar