👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Ik heb pas geleden deze auto (automaat) gekocht van een oud vrouwtje met nog geen 20.000 km op de teller. Uit voorzorg een nieuwe distributieriem op laten zetten en de waterpomp die lek was ook vervangen. Een paar dagen hierna brandde het motorlampje en wou die soms niet starten of viel na een paar 100 meter uit. Toen een nieuwe nokkenas sensor en kruk as sensor op laten zetten en uit laten lezen/resetten (of hoe je dat noemt). Hij deed het toen weer, alleen de volgende dag brandde weer het motorlampje. Hij reed verder wel goed, zonder bokken of uitvallen. Iemand enig idee wat het nog meer zou kunnen zijn? Komt het door de kou of is er meer aan de hand?
Kari3n
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kou? Nee, een auto kan tegen -40 graden Celsius en dat halen we hier bij lange na niet.
Weet je toevallig wat de exacte tekst van de foutcode is of nog beter het nummer ervan?
Als het goed is, is het probleem nu opgelost. De code was; P0340 nokkenas positie sensor. Maar die was net vervangen. Toen heeft de monteur aan een paar kabels lopen trekken en zodra hij bij de kabelboom naast de accu kwam, viel de auto uit. Bleek nou, er zat water en oxidatie in de hoofdstekker!
Alleen vraag ik mij nu af, hoe komt dat daar en hoe groot is de kans dat het weer gebeurd? Doordat het vroor, startte de auto waarschijnlijk niet.
Groetjes Kari3n
11 jaar
Uit voorzorg een nieuwe distributieriem op laten zetten
MAAR......een Suzuki Wagon R heeft toch geen distributieriem??
toch een ketting die niet vervangen hoeft te worden?
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Wagon R of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar