Wie heeft een oplossing?
In de zomer gebeurt het regelmatig dat de warme motor bij starten na zo'n 10 minuten niet wil aanslaan na het rijden van een kort ritje, bijv iemand wegbrengen naar het station en dan weer terug naar huis willen rijden, maar helaas.. Ik moet dan een minuut of 10 wachten, alhoewel het nu met extreem heet weer langer lijkt te zijn, en de motor slaat zonder probleem aan. Het aan- of uitzetten van de (AG) gasinstallatie maakt geen verschil. De gascomputer is recent opnieuw ingelezen.
De vorige zomer heeft hetzelfde probleem gespeeld, maar tijdens de winter totaal niet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik heb exact het zelfde probleem! heel erg vervelend! maargoed ik krijg hem altijd wel "snel" aan de praat door gewoon door te starten tot je achterin hoort dat de gasinstallatie aanslaat (metalen klik). zodra je dat gehoort hebt slaat hij vrijsnel aan (dus op gas ipv benzine) ik moet nog een keertje kijken of het benzine filter verstopt is ofzo. misschien ligt het daar aan.
mijn idee, het benzinesyt=steem heeft te lijden gehad, door het lang op gas rijden, dit moet van tjd tot tijd ook gebruikt worden om dit soort problemen te voorkomen.
Giet maar eens een fles injectorreiniger in de tank, en rij even een paar dagen alleen op benzine, controleer tussentijds een paar keer of het systeem nergens lekkage gaat vertonen door uitgedroogde rubbers/pakkingen/slangen enz.
Na een paar dagen moet je wel verbetering merken.
Groeten Marcel
Hou er maar rekening mee dat het ellende blijft met een baleno. Baleno geeft vaak problemen met gas.
tja een gas systeem is een extra onzeker factor in elke auto. helaas is het AG LPG systeem van de baleno niet echt optimaal.
Maar als je gaat rekenen aan het geheel kom je zelfs met de extra onderhoudskosten van een g3 systeem een STUK goedkoper uit dan wanneer je op benzine rijdt.
En op benzine rijden doe ik wel vaker. steeds stukjes van een paar km. maar dan wel elke week om te zorgen dat het bezine systeem een beetje soepel blijft. Verder zijn de problemen er ook niet als hij eenmaal loopt. zodra hij aangeslagen is kan ik hem overzetten naar benzine en is er geen probleem. Misschien ligt het probleem bij de benzine afsluiter van het LPG systeem? iemand enig idee hoe dat werkt en waar dat zit?
groeten Tjeerd
18 jaar
Ik heb hetzelfde probleem. Net vorige week het filter vervangen en gasklephuis schoongemaakt. Dat heeft niets opgeleverd. Wellicht nog de injectoren doorspoelen.
Zou het niet aan het membraam kunnen liggen?
Ander probleem dat ik heb is dat ie bij kouder weer stationair niet constant loopt. Membraamprobleem?
18 jaar
Ik heb mijn probleem opgelost door de benzinetank en benzinepomp te vervangen door een sloopversie uit een Baleno op benzine.
Nu nog het instabiel lopen bij stationair draaien bij koude buitentemperaturen. Iemand een idee?
17 jaar
belijk eens ander topic's, er staat ergens dat de krukaspolie speling op komt en daardoor de krukas sensor foutieve informlatie krijgt !
LPG is gekend bij al de 1.3 en 1.6 motoren van suzuki voor problemen: heb zelf al 2 motoren moeten vervangen met inwendige scheuren, beiden op LPG !
wat ook kan is dat de gasinjectors lekken(bekend bij AG).
Dit kan eenvoudig gecontroleerd worden door tien minuten voor dat je uitgereden bent op benzine te schakelen zodat de auto de laatste kilometers op benzine loopt.
Het is namelijk zo dat als de gas injectors lekken dan hoopt zich gasvormig gas op in het inlaatspruitstuk en als je dan wilt starten binnen een bepaalde periode dan krijg je benzine en gas wat nog in het spruitstuk zat in de cilinders en dan verzuipt de auto eigenlijk.
Maar als je van te voren de auto op bezine zet daalt de gasdruk op de gas injectors zodat ze niet kunnen lekken.
Ik denk maar zo beter laat dan nooit! altijd handig voor iemand die deze topics met de zoekfunctie tegen komt
Ik heb alle problemen opgelost met het door solderen van de AG LPG computer! een inmiddels bekend probleem bij deze wagens. De soldeer verbinden laten los in de loop der jaren door teweinig soldeer en veel thermische stress. Daarmee is ook het stationair onstabiel / onregelmatig lopen opgelost en dat tijdens het rijden de motor er opeens mee ophoud enz. met de zoek functie van het forum kan je het wel meer topics vinden over het door solderen van de AG computer.
15 jaar
[quote=tjeerdie]Ik denk maar zo beter laat dan nooit! altijd handig voor iemand die deze topics met de zoekfunctie tegen komt[/quote]
Inderdaad. Zowel je 1e als 2e opmerking. Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar