Distributieketting rammelde soms door wisselende oliedruk, voornamelijk na opwarmen motor. Er is een jaar geleden plm. 10000 km, een nieuwe distributie gemonteerd - echter na enige weken begon de rammel opnieuw. Nieuw kwaliteidsfilter en olie vervangen, rammel kwam weer terug. Speciale additive van Lucas toegevoegd; even goed, toch weer rammel. Voordat een oliedrukmeting gedaan kon worden - auto langs de kant, ketting gebroken door afbreken bovenste geleider; 2 uitlaatkleppen krom.
Wat kan de oorzaak zijn van een oliedruk die soms wegvalt en even later weer oploopt?
Zelf denk ik aan:
a: Relief valve in oliepomp,
b: Oil control valve in kop,
c: Verstopping van olieboring in kettingspanner.
De originele ketting toonde weinig slijtage,
de auto rijdt op Curacao.
Ben benieuwd naar reaktie..........
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.