De motor van mn Swift loopt bij een koude start op 3 cilinders dit duurt even en dan trekt het bij. Dat is ook goed te merken als ik dan wat gas geef en ook te ruiken (benzine) Als ik ga rijden heb ik nergen last meer van. Het vreemde is dat ik dit bij de vorige motor in deze auto ook had, die motor is toen vervangen vanwege een kantelende zuiger. Heb de verderlerkap, rotor, bougiekabels, bougies en bobine al vervangen maar dat helpt helemaal niks. Waar kan dit aan liggen? Misschien iets met de benzinetoevoer, hoor mn benzinepomp wel eens rare geluiden maken als ik mn auto op contact zet een beetje een fluitend geluid. Of iets met vacuumslangen ofzo?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Soldeer een weerstand over de koelvloeistof sensor van 5,5 tot ongeveer 6 Ohm. Sensor zit op je inspuitstuk. Is een vaak voorkomend probleem.
[quote=jhessels]Soldeer een weerstand over de koelvloeistof sensor van 5,5 tot ongeveer 6 Ohm. Sensor zit op je inspuitstuk. Is een vaak voorkomend probleem.[/quote]
Is dat de sensor die ik omcirkeld heb op deze foto? (spruitstuk van mn oude motor)
[url=http://imageshack.us][img]http://img132.imageshack.us/img132/6820/...[/img][/url]
Ik was eerst bang voor een lekke koppakking, maar de slangen worden niet hard en als ik een aansteker onder mn oliepijlstok houd begint t niet te knetteren. Hij gebruikt ook geen koelvloeistof.
Maar hoe kan t dan dat een sensor voor het koelvloeistof er voor zorgt dat ie zo slecht loopt na het starten?
17 jaar
Die sensor geeft een signaal naar de ecu hoevvel hij moet inspuiten. Hij spuit bij jouw teveel in en verzuipt hij als het ware en dan loopt een swift op 3 cil.
Het omcirkelde sensortje is voor je metertje. Volgens mij is het die met die blauwe stekker rechtsop de foto. Hij heeft iig 2 draden.
Nee het is de groene sensor wat op het inspuithuis aan de zijkant zit gemonteerd.
Die blauwe is de duty-cycle klep wat het stationair toerental regelt.
klopt
Dat moet dan de sensor zijn die ik op deze foto heb omcirkeld:
[url=http://imageshack.us][img]http://img329.imageshack.us/img329/2884/...[/img][/url]
Op welke draad en op welke plaats moet ik die weerstand solderen?
17 jaar
Ja dat is hem. gewoon parrallel over de 2 draden.
Dus gewoon van beide draden een stukje strippen en dan de weerstand tussen de beide draden solderen? Met de ene kant van de weerstand op de ene draad en de andere kant van de weerstand op de andere draad?
17 jaar
simpel he.
[quote=jhessels]simpel he.[/quote]
Haha ja, ik hoop dat het probleem hier mee opgelost wordt. Morgen maar ff mee aan de gang. In ieder geval bedankt voor de reacties!
17 jaar
Nog ff 1 vraag, hoeveel Watt moet de weerstand zijn?
17 jaar
5,7 Ohm
Hm ja ok dat is de weerstand, ik heb er hier 2 liggen van 5.6 ohm. Ik heb een 2 watt en een 5 watt welke kan ik het beste gebruiken?
17 jaar
Watt????
gewoon naar de radio winkel gaan en 5,7 Ohm halen. Kost 10 cent.
Watt is het vermogen, je hebt weerstanden van 5,6 ohm met verschillende wattages. Ik heb dus 2 opgehaald van 5,6 ohm, 1 van 5,6 ohm en 2 watt en een 5,6 ohm 5 watt.
Ik heb er ff een foto van gemaakt, de linkse is de 5 watt en de rechtse is een 2 watt. Ik neem aan dat ik de rechtse moet gebruiken?
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e190/I...[/img]
17 jaar
neem de rechtse maar.
Ok bedankt dan zet ik m er morgen ff tussen.
17 jaar
Ehm ik heb m er tussen gezet maar nou loopt mn motor helemaal niet lekker meer. En het check engine lampje gaat branden. Zelfs nadat ik de ECU gereset heb. Hoe kan dat?
17 jaar
Hoe heb je hem ertussen gezet?? En kun je hem uitlezen welke code hij aangeeft?
Ik had m er zo op zitten:
[url=http://imageshack.us][img]http://img443.imageshack.us/img443/4677/...[/img][/url]
Heb m er maar ff weer tussenweg gehaald want ik moest weg. Heb geen foutcode uitgelezen.
17 jaar
weerstand moet rond de 6 K ohm liggen
laat me raden, het zal een irreële waarde van de temperatuurzender opleveren dat uitlezen. je heb een weerstand van 5,7 Ohm gemonteerd, maar dat moet KiloOhm zijn. Zo'n duizend keer groter dus.
De motorecu zal nu een motorblok registreren, dat zowat aan het smelten is.
Groeten Marcel
Dus als ik een weerstand plaats van 5.7 kiloOhm zou dit wel moeten werken? Want hij liep echt superslecht met deze weerstand van 5.7 Ohm
17 jaar
als het goed is wel, maar voor 2 kwartjes weet je het zeker
Groeten Marcel
Een wel erg late reactie, maar het probleem is opgelost door het monteren van een weerstand van 2 Watt 5,6 kiloOhm parallel over de beide draden. Bedankt voor de reacties.
16 jaar
Gefeliciteerd
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar