Bij 1800-2000 toeren gaat er een hinderlijke resonantie door de gehele auto en laat o.a. de achterdeur meetrillen. Het verschijnsel doet zich alleen in deze vorm voor in de tweede versnelling. In de andere versnellingen is het wel zacht hoorbaar, maar heeft het geen resonerende gevolgen. Bij onbelast draaien is er geen sprake van resonantie of trilling. Omdat het in de tweede versnelling zeer hinderlijk is heb je het dus in elke bocht die je neemt. De resonantie is niet voelbaar in het stuur of aan de pedalen en lijkt rechts onder te beginnen en trekt dan naar achter. Ook als ik de versnellingspook vasthoud is het niet echt voelbaar. De distributieriem is net vervangen tijdens de grote beurt die de auto net heeft gehad (98000 km) Heeft iemand een suggestie?
m.vr.gr
Albert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Inmiddels is door de garage het achterdifferentieel vervangen, dat heeft de trilling wel iets verminderd, maar de bron was er nog. Hierna zijn de motorsteunrubbers vervangen. Ook dit heeft het probleem nog niet opgelost. iemand nog ene suggestie?
zit er niet toevallig een kromme as onder de auto.?
wil ook best wel trillen
De aandrijfas is inmiddels ook vervangen, maar nog steeds geen resultaat. De auto is nu naar een ander bedrijf gebracht, en daar denkt men aan de verstuivers. Hier wordt de komende dagen naar gekeken.
Heeft iemand nog suggesties? (is er uberhaubt iemand die hier iets leest?)
Blijkbaar niemand! Dus afgesloten zonder gemelde oplossing, niemand leest dit immers.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Jimny of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar