Suzuki Baleno: schotel lagerveren

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i

ik heb de veerpoot lagers kapot van mijn baleno inks en rechts voor tokt bij iedere kuiltje in de weg en het rubber is gescheurt
nu is mijn vraag kan ik ook de schokdempers compleet vervangen van de sloop is 70 euro de twee
of is het beter de lager schalen te ver vangen 150 euro de twee
komt dit probleem meer voor bij de baleno
ik wil de auto blijven rijden
bedankt kees

keesjan1958

Geplaatst door keesjan1958 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Baleno? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 9 jaar geleden

Of het meer voorkomt is volgens mij niet belangrijk.
Met 2 veerpoten , met goede lagers , is het snelst en het goedkoopst.
Anders veerpoten demonteren , veerspanners organiseren , de boel uit elkaar halen , enz.

keesjan1958 (0), 9 jaar geleden

hoi bedankt voor mail ik laat er nieuwen schotel lagers in zetten om dat de rest nog goed is
zeker bedant
mvg kees

keesjan1958 (0), 9 jaar geleden

nu nog een vraagje mijn baleno wil zo eens niet in zijn achter uit een paar keer pompen en hij doet het weer
zijn dan de koppeling platen op ???
het is de 1.8i
al vast bedank
mvg kees

kaleido 1 (1620) PRO, 9 jaar geleden

Lucht in het systeem , door een lekke cilinder zou een oorzaak kunnen zijn.
Te weinig olie in het systeem door een lekkage.
Systeem dus controleren om mee te beginnen.

keesjan1958 (0), 9 jaar geleden

hoi bedankt maar het is droog op de bak
morgen de olie na kijken
bedankt voor u tip
ik laat het u weer weten
alvast bedank
mvg kees

kaleido 1 (1620) PRO, 9 jaar geleden

Er zitten 2 cilinders in het systeem , 1 bij het pedaal en 1 bij de versnellingsbak.
Begrijp de opmerking , het is droog op de bak , niet helemaal.
Je bedoeld dat de cilinder bij de versnellingsbak niet lekt ?
Met olie , bedoel ik het niveau in het reservoir , niet in de versnellingsbak ?

keesjan1958 (0), 9 jaar geleden

klopt bij de versnelling bak is de cilinder droog
reservoir heb ik niet gekeken of er nog genoeg olie in zit
maar kan je hem ook afstellen de koppeling
mvg kees

kaleido 1 (1620) PRO, 9 jaar geleden

Is volgens mij zelfstellend.
Controleer de cilinder onder je dashbord bij je pedaal eens op olie sporen.

keesjan1958 (0), 9 jaar geleden

hoi bedankt morgen even na kijken
u hoort het morgen wel van mij
super bedankt
mvg kees

keesjan1958 (0), 9 jaar geleden

hoi het potje van de bak olie was bijna leeg maar nergens lekt het
straks vullen en even in de gaten houden
zo meteen de lagerschalen op bouwen dempers eronder
en probleem moet opgelost zijn
nu hoor je hem achter ook ook een tok als je op een ongelijke weg rijdt
WAt ZOU DAT KUNNEN ZIJN
en moet ik nu de auto laten uitlijnen oF ?????
ferrie bedankt we zijn weer een stuk verder
mvg kees

kaleido 1 (1620) PRO, 9 jaar geleden

Als je beide veerpoten er onder vandaan hebt gehad , is het aan te raden om inderdaad ook uit te lijnen.
Voor achter , controleer de bovenste en onderste schokbreker aansluiting eens op speling , het beste spanningsvrij.

keesjan1958 (0), 9 jaar geleden

zo de schotelveren vernieuwd maar probleem is zelfde weer die tok op een oneven weg
wat zou het nog kunnen zijn
mvg kees

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.