De auto is op maandagavond neer gezet. Dinsdagavond wilde hij met moeite starten. Na ca. 1 Km is de motor afgeslagen en wil niet meer aanslaan. Bougies vonken goed, benzine krijgt de motor voldoende (te veel?). De auto een dag laten staan en bougies vervangen : geen resultaat.
Kan dit iets te maken hebben met de choke (of is dit een injectie met koudstart inrichting).
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, zodat ik wat gerichter kan zoeken.
Alvast bedankt voor de reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probeer eens de - pool een minuut of 10 los te gooien ,daarna weer aansluiten als er een injectie op zit staat ie nu gereset op de basis afstelling en zou ie moeten starten .mvg;Eric
zo niet dan bougie eruit halen en kijken of die nat is of droog
is ie nat dan werkt toch je onsteking niet goed .
is ie droog controleer dan of de aansluiting van je injector wel stroom heeft ,desnoods 12 v er op en af zetten en luisteren of je hem hoort tikken.
Eric, bedankt voor je reactie.
Ik heb eerst het storingsgeheugen uitgelezen. Foutcode 23 kwam toen te voorschijn (luchttemperatuur sensor). Bedrading doorgemeten > OK. Sensor doorgemeten > 4,5 KOhm in koude toestand. Sensor verwarmt > 2 KOhm (ik weet niet of deze waardes goed zijn). Toen n.a.v. jouw tip de stuurkast gereset. De foutcode was toen weg. Auto gestart, volgas geven en doorstarten. De motor sloeg toen aan.
Na het warm worden houdt de motor in wanneer iets gasgeven wordt. Weer foutcodes uitgelezen > foutcode 23 weer aanwezig. Ik heb nu een nieuwe sensor bestelt, mijns inziens spuit de injectie te veel brandstof in wanneer de motor warm is.
Mocht iemand de juiste meetwaardes weten zou ik dit graag hier lezen.
Ik plaats wel een bericht over de afloop.
20 jaar
is je stekker verbinding van de sensor goed ? wat ook wel eens kan helpen bij zweverige electro storingen is een extra aarddraad van je minpool naar je motor- blok gewoon een wat dikkere kabel met 2 amp-ogen een aan je accuklem en een op een schone bout op je blok
20 jaar
Luchtemp. sensor vervangen, motor start weer. Daarnaast heb ik ook nog de verdelerkap + rotor vervangen, en de massa gecontroleerd. Weet iemand hoe ik de ontsteking af moet stellen. Volgens het handboek moet ik m.b.v. de diagnosestekker de ontsteking vastzetten (draad D & E doorverbinden).
Bij deze auto blijft de ontsteking dan toch "verlopen". Is dit (toch nog) een massa probleem ?
20 jaar
Hoe zo blijft je ontsteking verlopen ? zie je dat met een stroboscoop lamp bij een constand toerental ?dan kan dit verschillende oorzaken hebben; de centrifugaal vervroeger werkt niet goed als je toerental verhoogd moet je ontsteking vervroegen, je vacuumvervroeger kan vreemd doen bij een lichte lekkage aan slangetje of onderdrukdoos haal het slangetje los en kijk of je ontsteking dan op het zelfde punt blijft.
loopt de motor wel constant ? anders mischien slechte bougie/kabel waardoor je stroboscoop meting verkeerd gaat.
20 jaar
Nog even een late reactie (wegens computerproblemen).
De auto start nog steeds goed. Probleem mijns inziens verholpen door nieuwe lucht temp.sensor.
20 jaar
Eric ondtsteking blijft verlopen wil zeggen dat de regeleenheid het ondstekingstijdstip blijft varieeren.
en dat klopt wel om de ondsteking af te stellen heb je diagnoze aperatuur nodig om het tijdstip te fixeren
groetjes Martijn
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar